Wereldberoemd - Reisverslag uit Gros Islet, St. Lucia van johosamantha - WaarBenJij.nu Wereldberoemd - Reisverslag uit Gros Islet, St. Lucia van johosamantha - WaarBenJij.nu

Wereldberoemd

Door: Samantha

25 Mei 2009 | St. Lucia, Gros Islet

Dag lezers, het werd tijd voor een eerst echt berichtje. Vorige keer was ik nogal kort van stof, en in shock over de begintijden. Mijn vluchten zijn goed gegaan, alles verliep wel min of meer soepel. Twee keer vier uur wachten op het vliegveld was wat minder, en het wrak van Liat met propellers was ook niet je van het. Maar na aankomst bij de appartementjes werd me meteen een lokaal biertje in de hand geduwd, en ze hadden eten voor me bewaard dus dat kwam helemaal goed. Vrijdag ben ik meteen aan het werk gegaan, zoals julle konden lezen, en 's middags mocht ik thuisblijven om wat administratie te doen. De appartementen zijn trouwens best te doen, met eigen keukentje en balkon. Vrijdagavond heeft de kok weer heerlijk voor ons gekookt, of eigenlijk gebarbecued. Het is echt zo een grote, heel donkere man met een gouden ketting, én een koksmutsje. Maar hij kan heelrijk koken. 's Avonds was 'het feest', dan loopt heel Gros Islet uit in een paar straten met muziek en straattentjs met eten. De muziek was best naar, allemaal westers. Best vreemd, want er zijn vooral lokale mensen. Gelukkig was er een Dominicaanse bar daar, waar we zo een beetje de rest van de avond hebben doorgebracht. Gisteren hadden we vrij, maar omdat ik mijn scriptie nog af moet maken, heb ik niks gedaan. Helaas ook niet zozeer aan mij scriptie, omdat ik erg moe was en heb geslapen. 's Avonds waren we uitgenidigd voor een barbecue door een lokale vrouw die langs de weg woont waar wij elke dag langsrijden. De barbecue bestond uit het kiezen van een stuk gefrituurde kip of vis uit een plastic mandje. Het was wel lekker, en er was ook gewoon drank. Natuurlijk konden enkele opdringerige Caribische mannen, vaak personen die iets te veel hebben gerookt en dronken zijn, niet ontbreken. Nadat een figuur ongeveer tegen Rachel op stond te rijen, werd die vriendelijk gevraagd weg te gaan. Rosemary, de gastvrouw, wilde Rachel sowieso voor haarzelf. Verder konden we een danslesje "shake it, shake it" niet ontwijken. Gelukkig zag ze al snel dat het aan mij niet besteed was, en begon ze me maar gewoon uit/toe te lachen. Het had wel een beetje weg van een El Cabo party. Verder is domino een soort nationale sport hier, dus dat werd ook gedaan. Het was in ieder geval erg gezellig. Vandaag, zondag, hebben we weer wat skeletten blootgelegd enzo. Ook zijn er erg veel lokale mensen langs gekomen, zeker meer dan dertig, om eens te kijken wat wij aan het doen zijn. Ook erg veel mannen, die natuurlijk weer op hun manier met je gaan praten. Toch zou het niet de Cariben zijn, of vrijwel alle andere zonnige oorden, als de mannen niet zo waren. Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen, maar nu moet ik echt naar bed. Jawel, om negen uur.
Oja, op
houdt Danielle een weblog bij, waar ook wat leuke filmpjes op staan.
ta

• 25 Mei 2009 - 19:29

Debby:

Waarom is het kopje wereldberoemd?
    Blij om te horen dat je ook daar kan feesten....X

• 25 Mei 2009 - 19:46

Hoi Sam!

• 25 Mei 2009 - 19:53

Hoi Sam!
    Daar ben ik weer!
    Nou dat klinkt gezellig,zeg!....Dus je hebt lekker geslapen op je vrije dag,groot gelijk,want dat had je wel even nodig,denk ik!
    En zo,n feestje bij de buurvrouw waar je langs komt overdag,dan zullen we hier toch ook niet gauw doen!Grappig he?
    En dit was een lekker lang berichtje ,daar houden we van ,hier in het zaantje!Blijven doen!Want we willen (bijna) alles weten!XXX Veel plezier en voor als je moet werken;werk ze!Doeg!

• 25 Mei 2009 - 20:11

Linda:

Het klinkt allemaal erg goed. En we zijn allemaal heel erg benieuwd hier naar het stukje "shake it, shake it" en we kunnen niet wachten tot je thuis bent en je ons een demo geeft!!! :)

En ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar het kopje wereldberoemd.

xxx

• 25 Mei 2009 - 23:22

Monty:

Nou mensen, we zijn wereldberoemd omdat het hele eiland (inclusief toeristen) uitloopt om op de site te kijken, iedereen zegt Hello en weet waar wij slapen, én waarons huis woont, en kennelijk was er ook iets op Radio 1 geweest in Nederland. Vandaar. En ik haat het om titels te verzinnen.

• 26 Mei 2009 - 09:44

Cis:

Hallo Sam,

Hoe gaat t met de allergie? Heb je er nog wat voor gekocht?

XX LY XX Mum

• 28 Mei 2009 - 21:15

Hoi Samantha
    Ik probeer het nu voor de derde keer,want er is iedere keer wat, maar ja,vervelend!
    Gaat het een beetje met je nagel?!!Bleh!!!
    Is het nog een beetje uit te houden ?Wel lekker warm he?Nou de groetjes maar weer,werk ze,en tot de volgende keer! Doeg!
    xxx