Een nagel aan mijn doodskist - Reisverslag uit Gros Islet, St. Lucia van johosamantha - WaarBenJij.nu Een nagel aan mijn doodskist - Reisverslag uit Gros Islet, St. Lucia van johosamantha - WaarBenJij.nu

Een nagel aan mijn doodskist

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg

29 Mei 2009 | St. Lucia, Gros Islet

Dag trouwe lezers,
het is weer zover. Ik ben hier nog niet eens een week, en mijn halve nagel van mijn linker-ringvinger ligt er al af. Nouja, niet af, hij hang nog aan een stukje vlees, waardoor ik hem er niet af kan halen. Mocht je het je afvragen: ja, het doet zeer. Ik heb ondersteunend beeldmateriaal. Hoe dan ook, de opgraving wordt wel steeds leuker. Ik heb eindelijk een begraving af waar ik al een paar dagen mee bezig was, waar wel 24 tanden uit zijn gekomen. Verder zijn er postholes gevonden die zo diep zijn, dat het wel huispalen geweest moeten zijn. Dit maakt van onze begraafplaats (mogelijk) ineens een nederzetting. Wat doen al die lijken daar dan? Nou, indianen hadden wel eens de gewoonte om hun familieleden onder het huis te begraven. De begravingen lijken ook een beetje in clusters te liggen, dus je kan je voorstellen dat dat bijvoorbeeld onder een huis moet zijn geweest. Verder is de variatie groot, kinderen vanaf een jaar of 3, hele kleine dunne volwassen mensen, belachelijk grote volwassen mensen (groter dan ik, met hele grote handen en voeten), en ga zo maar door. Soms half liggend, soms zittend (zoals die van mij). Ik ben verder nog niet één keer naar het strand geweest, want 's middags probeer ik ander werk te doen. Woensdag zijn we met iedereen uitgegaan, dat was erg leuk. Natuurlijk eindigden we in de Dominicaanse bar, waar ze noch Presidente noch Brugal verkopen. Vanavond gaan we weer uit, naar de 'jump-up' in het stadje. Ook morgen zal ik weer aan mijn 'huiswerk' moeten. Zondag blijf ik aan het strand, chillen met Amy.
O, en mocht je je afvragen hoe dat met die nagel gebeurd is: ik draaide de doucheknop dicht, bleef even achter een scherp randje haken, trok als reactie mijn hand terug, en zag ineens erg veel bloed. Kennelijk was ik ook een beetje wit weggetrokken, want Don dacht dat ik flauw ging vallen. Nadat ik me natuurlijk even had aangekleed met één hand.
Over de foto's:
Die foto met die vlek is van wat er te zien is voordat we gaan graven, en die foto van dat lijkje met gekruisde armen is van wat erna komt. Verder is domino hier de nationale sport (naast rum drinken), en is van lijk 67-31 de schedel nog vrijwel intact. Ik heb helaas nog geen foto van de postholes, maar dat interesseert jullie toch niet besef ik me net.

  • 29 Mei 2009 - 20:55

    Debby:

    Dat ziet er goed uit Monty! Kan je ook al domino-en? (de puntjes op mijn e doen het niet) Ik zie een thema in je reisjes: nageltrauma's.
    X!

  • 29 Mei 2009 - 21:01

    Peter:

    Interessant bericht, en leuke foto's! (behalve die van je ex-nagel) En leuk dat je daar nu ook mee in de lucht kan schrijven net als Kermit vroeger!! :) En nee, postholes zijn niet het eerste waar ik aan denk als ik wakker word, maar toch vind ik het leuk om er over te lezen en zo. Groeten en zeg dankie!!!

    Peter

  • 29 Mei 2009 - 21:13

    Gerda:

    Hoi Samantha!
    Hier alles goed,en bij jou iets minder ,zo met die enge nagel!Dat ziet er zeer uit,zeg!En gevoelig.....oeh!!!!
    En de foto,s zijn ook leuk,hoor!En dat domino-en ken je dat een beetje of waag je je er niet aan? Veel plezier en tot gauw maar weer!xxx

  • 30 Mei 2009 - 07:54

    Linda:

    Hee Sam!

    Gezellig om weer wat van je te lezen (behalve dat van die nagel dan natuurlijk....). De foto's zien er goed uit, en je moet de groeten van Rob hebben want hij staat nu naast me te kijken. Mocht het interesseren: Rob is kampioen geworden met schoolkorfbal en moet volgende week zaterdag (op Marco zn verjaardag) in Alkmaar met de Noord Hollandse kampioenschappen meedoen. En Janneke is derde geworden. Goed he???? Hebben ze toch wel van mij hoor dat sportieve. Nou succes met je nagel, en zondag heel veel plezier op t strand.

    xxx

  • 30 Mei 2009 - 07:59

    Ron:

    Hoi Sam, mis je wel hoor. Maar goed, je moet iemand z'n vakantie gunnen :-)

    Ben in ieder geval blij te horen dat het eten goed is, dat is altijd erg belangrijk, zeker als jullie van die rare lange dagen maken. En voor je nagels => gewoon ducktape maar dan wel weer uitkijken als je dat lostrekt.

    Groeten, ly en tot gauw

  • 30 Mei 2009 - 18:12

    Cis:

    Hallo Sam,

    Hoe gaat het met je nagel? Let je wel op dat het niet gaat ontsteken (rubor, dolor, calor, tumor,functio laesa).
    Wel interessant allemaal hoor, k'zou zo met je willen ruilen! (op de nagel na dan).

    Veel plezier en werk ze!!
    XXLYXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: St. Lucia, Gros Islet

Veldwerk St. Lucia

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2009

Bij....na..... thuis......

27 Juni 2009

Okee, echt de laatste dan

23 Juni 2009

Mogelijk laatste bericht

14 Juni 2009

Even snel

06 Juni 2009

Druk druk druk

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 26918

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 07 Februari 2014

St. Kitts

21 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Martinique/IACA

27 Juni 2010 - 02 Augustus 2010

veldwerk DR 2010

18 Juni 2008 - 25 Augustus 2008

Veldwerk Curacao en Dominicaanse Republiek

21 Mei 2009 - 27 Juni 2008

Veldwerk St. Lucia

28 Februari 2006 - 31 Mei 2006

Azie 2006

24 Januari 2010 - 30 November -0001

DR 2010

Landen bezocht: