Druk druk druk - Reisverslag uit Gros Islet, St. Lucia van johosamantha - WaarBenJij.nu Druk druk druk - Reisverslag uit Gros Islet, St. Lucia van johosamantha - WaarBenJij.nu

Druk druk druk

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg

06 Juni 2009 | St. Lucia, Gros Islet

Ja, als ik het zo druk heb is het lastig om zo een blogje bij te houden. Hoe dan ook, een korte samenvatting van alles wat er sinds vorig bericht gebeurd is: vorige week vrijdagavond heel leuk uitgegaan (eindigde met een gebroken raam waar een kont en twee benen uitstaken - ze waren buitengesloten), zaterdag lang uitgeslapen en huiswerkjes gemaakt, zondag tot en met vrijdag gewerkt, gisteravond weer uitgegaan. Ik ben overigens geen enkele dag aan het strand gebleven. 1 Juni begint het regenseizoen, en we hebben onze eerste tropische stortbui al achter de rug. Maar om verder van de hak op de tak te gaan: we hebben weer wat nieuwe graven ontdekt en uitgepulkt, en een keuken-kuil (soort oven) met allemaal schelpen ontdekt :)
Verder nog meer postholes ontdekt, mooi op een rij (-> huisje!), en een aardige aardewerk afval-unit. Ik heb zelf aan een graf gewerkt, en meerdere paalkuilen/gaten (postholes) getekend, vierkante gaatjes geschept (shovel-tests, om te kijken of er nog wat in zit en tot hoe ver de site reikt). Verder ben ik bezig geweest met het blootleggen van de schelpenkuil, en heb ik die van bovenaf getekend - een hels karweitje. Om nog erger van de hak op de tak te gaan: de dag voor het hele pinkstergebeuren hebben we op de voorpagina van DE krant hier gestaan, dus zondag en maandag was het zo belachelijk druk op de site dat er echt meerdere mensen op de site moesten blijven. Op een gegeven moment stonden alle dronken mensen gewoon te barbecuen op de site. Dat waren dus wat minder relaxte dagen. Ook is er dan eindelijk mijn grote doorbraak: ik ben voor de camera geinterviewd over Caribische archeologie. Er was een journalist die altijd losse dingetje verzamelt, en dat dan bijvoorbeeld aan reismagazines, het nieuws, of BBC Caribbean verkoopt. Gisteravond was het uitgaan wel leuk, maar er waren echt te veel vervelende gasten. Normaal blijft het bij 'Wanna dance? I'll teach you' enzo, maar gisteravond kwam er bijvoorbeeld een gast tegen mn zij aan staan, en begon met 'I like your hairtstyle'. Okee. 'Wanna f*** me?', op een zeer monotone robot-Bob Marley toon. Uiteraard zei ik beleefd nee, 'dat zou mijn vriend niet leuk vinden' (de enige manier hier), waarop hij vroeg of ík het leuk zou vinden. Toch niet. Hij verdween na een halve minuut staren weer in de menigte. Enkele minuten later ben ik gevangen door een soort waarzegger die mijn hand vast heeft, dat kan, maar toen kwam er een walgelijke oude toerist aan - met een jonge chica aan zijn vieze armpje - die mijn hand overpakte, en er een zoen op gaf met zijn vieze ouwemannenmond. Dit alles in enkele seconden, ik had geen idee dat hij dat van plan was. Mijn blik zei: bitchslap over één seconde; en de beste man was weg voordat het kon gebeuren. Ik even erg boos. Toch was het verder best een leuke avond, we hebben onze eerste St. Luciaanse uber-homo ontmoet (compleet met spike-halsketting), meteen twee zoenen op de wang, en kregen drankjes aangeboden van de eesrte St. Luciaanse butch (compleet met geruit overhemd en omgekeerde baret). Dat er nou net die avond karaoke was bij de jump-up was vast geen toeval. Toen ik dan op de terugweg even snel in mijn kruis getast werd was dan weer minder. Nouja, het was in ieder geval een aparte avond. Morgen zijn we ook vrij, want dan is de groepswissel. Ik heb vooral foto's van het werk enzo, want bij uitgaan vind ik het te gevaarlijk m'n camera mee te nemen. Natuurlijk wilde ik Marco ook nog even feliciteren!
O, en ik heb mijn nageltje eraf gepulkt-knipt, dus dat is ook weer goed. En terwijl ik net heel lang bezig was met het uploaden van de foto's, besefte ik me dat ik nog een flickr account heb. Voor mijn foto's kun je vanaf nu terecht bij http://www.flickr.com/photos/28525862@N05/.

  • 06 Juni 2009 - 22:18

    Gerda:

    Hoi Sam!
    Zooo,dat is weer puur zo,n verhaal\werkverslag geworden zeg.Daar heb je weer behoorlijk wat tijd ingestoken hoor!En dat is voor ons ook weer leuk om het een beetje te volgen!Morgen ga ik de foto,s even bekijken want het is nu al laat en ik heb de verkeerde bril op. Veel plezier en werk ze maar weer!!XXX

  • 07 Juni 2009 - 09:06

    Linda:

    Hee Sam,

    Wat een gezellig verhaal heb je weer getypt! Nog bedankt voor de felicitatie, ook namens mijn man natuurlijk. Vind de verslagen van t uigaan wel heel erg leuk om te lezen, wat een aparte mensen heb je daar zeg! Haha!! Die kont en 2 benen, waren toch niet van jou he? :)

    Kijk goed uit, vooral voor ouwe toeristen met jonge chica's aan hun arm, en succes met alles.

    Groetjes van ons!

  • 07 Juni 2009 - 16:44

    Debby:

    He Montyapenkotsie,

    klinkt goed, behalve de loco locals dan....ben je al megabruin?

    X

  • 08 Juni 2009 - 18:26

    Peter:

    Hee Semmie!

    Leuke mensen daar! En wat zit je haar leuk! :D Nou ben je doorgaans nogal snel in je kruis getast, maar dit is belachelijk! Volgende keer zou ik maar m'n lightsaber meenemen als ik jou was.

    Groeten, kijk uit en doe je best!!!

    Peter

  • 08 Juni 2009 - 19:53

    Samantha:

    Ja, erg he! Ik ben blij dat ik voor dat tv-interview mn pet op heb gehouden... Maar bedankt voor dit steuntje in de rug :)

  • 09 Juni 2009 - 21:41

    Gerda:

    Hoi Sam!
    Hier ben ik weer even,met bril,en hier gaat alles goed.Bij jou ook?Het gaat alweer behoorlijk naar het eind,zeg!Wat gaat dat nu hard,he?Jammer he?Ik heb de foto,s even bekeken en wat een werk,zeg!Knap hoor!
    Nou tot de volgende keer maar weer,werk ze en vergeet niet om te genieten!!XXX

  • 13 Juni 2009 - 07:23

    Cis En Ron:

    Van harte gefeliciteerd!!! Wel raar hoor, dat je er niet bent op je eigen verjaardag. Ik heb je op het filmpje gezien (graven op de caraiben), was leuk.
    ik hoop dat we elkaar vandaag nog spreken.

    XX en nogmaals gefeliciteerdXX

  • 13 Juni 2009 - 17:22

    Peter:

    Mocht je mijn sms'je niet hebben gehad; van harte gefeliciteerd!!!

    XXX Peter

  • 13 Juni 2009 - 17:50

    Kitty:

    Hoi Sam

    Van harte gefeliciteerd met deine verjaardag!!!!!
    Een sms-je, hyves en nu dit. Je moet een van die drie wel gelezen hebben.
    Een hele leuke, zonnige, gezellige, grappige (en meer van die dingen) verjaardag.
    Wij zullen vanavond nog even op je proosten hoor!

    Groetjes en tot snel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: St. Lucia, Gros Islet

Veldwerk St. Lucia

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2009

Bij....na..... thuis......

27 Juni 2009

Okee, echt de laatste dan

23 Juni 2009

Mogelijk laatste bericht

14 Juni 2009

Even snel

06 Juni 2009

Druk druk druk

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 26851

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 07 Februari 2014

St. Kitts

21 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Martinique/IACA

27 Juni 2010 - 02 Augustus 2010

veldwerk DR 2010

18 Juni 2008 - 25 Augustus 2008

Veldwerk Curacao en Dominicaanse Republiek

21 Mei 2009 - 27 Juni 2008

Veldwerk St. Lucia

28 Februari 2006 - 31 Mei 2006

Azie 2006

24 Januari 2010 - 30 November -0001

DR 2010

Landen bezocht: