Mogelijk laatste bericht - Reisverslag uit Gros Islet, St. Lucia van johosamantha - WaarBenJij.nu Mogelijk laatste bericht - Reisverslag uit Gros Islet, St. Lucia van johosamantha - WaarBenJij.nu

Mogelijk laatste bericht

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg

23 Juni 2009 | St. Lucia, Gros Islet

Het duurde even, maar ik heb nu dan toch een keer tijd om weer iets te schrijven. Afgelopen week heeft het heel vaak geregend, en vandaag gaat er dan echt een tropisch front over het eiland. We zitten nu dan ook nog steeds thuis, terwijl we normaal al 3,5 uur op de site zouden zijn. Er is niet heel veel te melden qua werk, en dat interesseert jullie vast toch niet zo veel, dus dat zal ik even snel doen. Ik heb de afgelopen week weer vooral veel getekend, geschept, één keer zelfs tien tekeningen gemaakt tussen vier en zes, paalgaten uitgelepeld, en eindelijk weer eens echt aan een burial gewerkt.
De schelpen-haard waar ik heel lang aan heb gewerkt, wat echt 'mijn ding' was, is totaal vernietigd door een ander persoon. Ze moest het schoonmaken, en besloot toen om het gewoon leeg te troffelen. Toen er verteld werd dat dat toch echt niet de bedoeling was, ze was al op de helft, vond ze het het beste om de klei terug te plakken. Deze persoon maakt overigens wel vaker fouten. Hoe dan ook, toen ik aan het einde van de dag even langs kwam bij mensen die aan een graf werkten, en zag wat er gebeurd was, keken deze dames naar mijn hoofd. Kennelijk was de uitdrukking op mijn gezicht erg grappig, want mijn reactie is nog enkele keren nagedaan. Van verbazing, naar ontkenning, naar woede, vervolgens verdriet, en nu gelatenheid. Hoe dan ook, de volgende dag heb ik het stoffelijk overschot van mijn haard verder verwijderd. De begraving waar ik nu aan werk is wat lastig, want de linkerhelft iis er min of meer af, en het hoofd ook. Maar het is wel weer eens wat anders.
Vrijdag zijn we natuurlijk uitgegaan, en om de een of andere reden was ik totaal lam na vier rum. Al bij de jump-up in Gros-Islet vallen er gaten in mijn geheugen, en de club waar we ineens waren (in Rodney Bay, kwamen Danielle M - niet van dat weblog - en ik zaterdag achter) is echt nog maar in flarden in mijn hoofd. Dansen, zakken, extreem gesandwiched worden met Danielle M, geld in mijn beha en dat soort dingen weet ik nog min of meer. De volgende ochtend werd ik wakker in mijn kleren, geld in mijn shirt, en nog aangeschoten. Ik had besloten toch maar nog even te gaan slapen, maar dat lukte niet echt meer. Danielle M en ik, zij was overigens nog verder heen dan ik, zijn aan het einde van de dag naar Rodney Bay gegaan. Na een lang bezoekje aan het winkelcentrum, hebben we even wat bij de Burger King gegeten, en zijn we in het donker op zoek gegaan naar het strand. Dat konden we niet eens vinden, maar we hebben wel nog even heerlijk koffie gedronken. De rest was inmiddels bij Rosemary's, en gingen naar Gros Islet om wat te eten. Daar zijn wij dus ook gegaan, en net als altijd begonnen we bij Scotty's, en eindigden we bij de Dominicaanse bar. Het werd niet laat, want zondag moesten we natuurlijk gewoon werken.
Zondagavond was de kok vrij, dus zijn we naar de pizzeria gegaan. 's 'Middags ben ik op de site gebleven, en hebben we even wat gegeten in het resort. Er was een vaderdag-buffet, en ik had erg veel gegeten. De chocoladetaart hebben we in een bakje meegekregen.
Gisteren kwam de graafmachine om het vlak bloot te leggen, en zijn we weer drie begravingen en nog wat vlekken tegen gekomen. Deze bewaren voor als we volgend jaar terug komen, want er is geen tijd meer voor. 's Middags zouden Danielle M en ik naar een achteraf strandje met wat schoner water gaan. Eenmaal aangekomen, op het heetst van de dag, wilden we toch weten hoe het er iets verder achter de rotsen eruit zag. Om een lang verhaal kort te maken, we hebben twee uur keihard ge-hiked, heuvel op heuvel af, door spinnen-paden, wegen met grote losse stenen, en dat alles op mijn teenslippers. Het was wel supermooi, met echt fantastische uitzichten, supermooie strandjes, en een heel raar groen heuvellandschap met hier en daar cactussen, en hoopjes kogelhulzen. En een stuk van en raket (uit de ruimte). Uiteindelijk was ons water natuurlijk op, en hebben we enige moeite de weg naar de site/het resort gevonden. Uitgeput hebben we nog even een smoothie genomen en een duikje genomen in het heerlijk zwembad van het resort. Dat kon echt maar vijf minuten, want we moesten weer aan het werk. Ik ga nu aan de database werken, want als het al droog is, is de site één grote modderpoel. Omdat ik zaterdagochtend al weg moet, weet ik niet of er nog een berichtje komt. In ieder geval tot snel!

  • 23 Juni 2009 - 16:51

    Cis:

    Jee Sam, je was dan behoorlijk ver weg vrijdag, ach, als het maar leuk was. We zullen blij zijn als het zondag is, alhoewel het wel erg snel is gegaan. Wij zijn hier 25 kuub zand aan het kruien, dus je bent niet de enige met spierballen als je thuis komt (ik kan me bijna niet meer bewegen).
    Nou darling, in ieder geval tot zondag!!!
    XXXXLYXXXX

  • 23 Juni 2009 - 20:17

    Gerda:

    Hee Sam!

    Nou dat is puur zo,n lang verhaal geworden,zeg!
    Jij maakt in ieder geval behoorlijk wat mee!En nou weet je de helft geeneens meer,ken je nagaan!Maar wel lekker weer,als je naar huis komt?Of was je liever nog even gebleven?!Nou hier kabbelt het ook lekker rustig voorbij,een beetje in de tuin rommelen,lekker hoor.....
    Nou,Sam doe nu effe rustig aan ,kijk om je heen,en geniet nog even
    lekker!
    Een hele goeie reis en tot zondag!
    XXXX

  • 24 Juni 2009 - 19:40

    Linda:

    Hee Sam!!

    Je maakt toch wel wat mee he daar! Vind het erg leuk om je verhalen te lezen en wil ook heel graag je foto's enzo zien!!!!! Weet niet hoe laat je zondag thuis komt, maar in ieder geval tot snel en geniet er nog even van en neem nog lekker wat rummetjes!!!!

    xx Lin


  • 25 Juni 2009 - 08:48

    Debby:

    He monty!

    jammer dat je zaterdag alweer weg moet...ik hoop dat je vrijdag nog even to the bone kan gaan! Tot zondag X

  • 26 Juni 2009 - 19:39

    Gerda:

    Dag Sam,een hele goeie reis en tot zondag!!!!

    xxxxdoeg!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: St. Lucia, Gros Islet

Veldwerk St. Lucia

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2009

Bij....na..... thuis......

27 Juni 2009

Okee, echt de laatste dan

23 Juni 2009

Mogelijk laatste bericht

14 Juni 2009

Even snel

06 Juni 2009

Druk druk druk

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 26855

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 07 Februari 2014

St. Kitts

21 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Martinique/IACA

27 Juni 2010 - 02 Augustus 2010

veldwerk DR 2010

18 Juni 2008 - 25 Augustus 2008

Veldwerk Curacao en Dominicaanse Republiek

21 Mei 2009 - 27 Juni 2008

Veldwerk St. Lucia

28 Februari 2006 - 31 Mei 2006

Azie 2006

24 Januari 2010 - 30 November -0001

DR 2010

Landen bezocht: