titel - Reisverslag uit Sosúa, Dominicaanse Republiek van johosamantha - WaarBenJij.nu titel - Reisverslag uit Sosúa, Dominicaanse Republiek van johosamantha - WaarBenJij.nu

titel

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg

29 Juni 2010 | Dominicaanse Republiek, Sosúa

Wat een rare dag... Vanmorgen was ik om half zes/zes uur al wakker, en ben ik even op internet gegaan. Al snel kwam de rest er ook uit en zijn we gaan ontbijten. Dat was lekker en veel, dus dat was wel beter. Langzaamaan kwamen tijdens het ontbijt steeds meer oranje gekleurde luidruchtige mensen op het hotel af, en een beschaafde meneer blérde: "Hey, zet Nederlandse muziek op!". En zo geschiedde. Viva Hollandia, en vele andere nummers waar ik de titel niet van ken kwamen keihard voorbij. Ik vond het dan ook niet erg om even snel naar de supermarkt te gaan om water en dat soort dingen te halen. Onderweg zouden we ook kijken of er misschien een lokaal tentje was waar ook het WK werd gekeken, zonder dat we ons hoefden te schamen. Het mocht niet baten, we moesten echt naar Don Andres om de wedstrijd te zien. Ik vind voetbal leuk, maar ik hou echt niet van die gekte eromheen. Het hotel ligt in een typisch Dominicaanse straat, waar ook wel meer hotels en resorts zijn, maar vooral ook veel gewone huizen. Er hangen Nederlandse vlaggen, veel oranje gebeuren al dat soort dingen op en om het hotel. Toen we terugkwamen uit de supermarkt rond tien voor tien waren we net op tijd voor de wedstrijd en hoorden we op 50 meter afstand al het Wilhelmus door de boxjes knallen. Inmiddels stond de hele tent vol met Nederlanders, hier en daar een broodje kroket en frikandel, en ik heb ook Heineken voorbij zien komen. Omdat de wedstrijd was begonnen stond de muziek in ieder geval uit! Nouja, jullie weten allemaal wel hoe de wedstrijd ging natuurlijk. Het grootste verschil met onze beleving is denk ik dat wij in de rust even het zwembad in zijn gedoken om af te koelen, en dat was echt heerlijk. Na de wedstrijd hebben we ook nog in en om het zwembad gehangen, dat was erg relaxt. De muziek stond wel nog erg hard aan, dus dat was een stuk minder. Ik snap goed dat mensen in Nederland gezellig naar een café gaan om de wedstrijd te kijken, maar ik snap niet waarom mensen die dát zoeken hierheen komen. De contrasten hier zijn zo groot; de mensen trekken vanuit hun resorts langs de bedelende kinderen, langs een man die alleen maar met een lege fles tegen het hotel aan leunt, naar de feestende menigte met Echte Hollandse Muziek, om hier hun geld uit te geven en straks weer naar het resort terug te gaan. Geen enkel besef van hoe dit land is en hoe de mensen hier leven. Dat gepaard met al het oranje en de muziek die van ver te horen is vind ik het allemaal erg respectloos overkomen. Maarja, dat is dan weer hypocriet want we zitten hier wel (maar als ik dit wist had ik iets anders gekozen). Rond het middaguur zijn we op pad gegaan, richting strand. We hebben bij een schattig lokaal restaurantje aan het strand het typisch Dominicaanse rijst met bonen en kip gegeten, en dat was heerlijk. Daarna zijn we eindelijk de zee in gegaan, en die is nog aangenamer dan het er uit ziet. Het is echt perfect hier, en bijna geen toeristen op dat deel van het strand! Na het strand hebben we nog even van het happy hour genoten en een Cuba Libre gedronken. Er kwam onderhand een fikse bui steeds dichterbij, dus we zijn snel nog even naar de supermarkt gegaan om eten te kopen en waren mooi op tijd binnen voor de bui. Ik heb geen idee wat verder de plannen zijn, maar ik weet in ieder geval dat ik morgen weer met Lou kan chatten! :D

Oja, ik zet er weer een wachtwoord op want dat vind ik fijner. Ik zal het in het volgende bericht zetten, zodat iedereen in de mailinglijst het kan zien.

  • 29 Juni 2010 - 09:03

    Linda:

    Hee Sam!

    Het klinkt allemaal erg lekker (behalve het oranjegebeuren dan!). De foto van de lunch is ook erg leuk, bestond het alleen uit een overheerlijk koud biertje of heb je ook gegeten??? ;)

    Tot snel!!!

  • 29 Juni 2010 - 20:33

    Gerda:

    Hoi Sam!
    Bedankt voor je felecitatie,jij denkt ook echt overal aan,he?
    Wat een lekker lang verhaal,alleen zonde van die stomme Hollanders!Maar ja.....wél hele mooie foto,s,jammer dat het er maar 3 zijn!Nou,Sam tot de volgende keer weer!
    Doeg.....

  • 30 Juni 2010 - 07:18

    Linda:

    De nieuwe foto's zijn ook erg leuk, vooral die van jou vind ik erg leuk!!!!

    Doei!!!!!

  • 30 Juni 2010 - 10:16

    Debby:

    Ey Monty!

    hahaha je vindt voetbal wel leuk?!? Maar dat terzijde...jammer van die oranjemongolen...ik hoop niet dat ze vrijdag gaan rellen (want dat gaat Nl uiteraard afleggen). Ik ben nog niets in je verslag tegengekomen over werken...wanneer begint dat? En wie moet ik waarmee feliciteren?

    Doe voorzichtig, kijk uit voor nlers.

    X!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 26797

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 07 Februari 2014

St. Kitts

21 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Martinique/IACA

27 Juni 2010 - 02 Augustus 2010

veldwerk DR 2010

18 Juni 2008 - 25 Augustus 2008

Veldwerk Curacao en Dominicaanse Republiek

21 Mei 2009 - 27 Juni 2008

Veldwerk St. Lucia

28 Februari 2006 - 31 Mei 2006

Azie 2006

24 Januari 2010 - 30 November -0001

DR 2010

Landen bezocht: