Tijd om te werken! - Reisverslag uit Sosúa, Dominicaanse Republiek van johosamantha - WaarBenJij.nu Tijd om te werken! - Reisverslag uit Sosúa, Dominicaanse Republiek van johosamantha - WaarBenJij.nu

Tijd om te werken!

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg

02 Juli 2010 | Dominicaanse Republiek, Sosúa

Okee, ik heb al een tijdje geen verslag geschreven, maar zo veel heb ik dan ook niet te melden. *Nederland heeft zojuist gescoord, en ook hier hebben ze vuvuzela's*
Ik zal jullie niet vervelen met voorbereidingen voor het het veldwerk (voornamelijk digitaal) en dat soort dingen, maar de 'leuke' dingen vertellen. Dinsdag waren we allemaal vroeg wakker, en zijn we dus ook vroeg op pad gegaan. We hebben iets meer van het stadje gezien, en zijn daarna doorgegaan naar het oudere, niet-toeristische deel van Sosúa. Daar kwamen we bij een leuk landweggetje aan, waar we besloten in te gaan. *OMG Nederland scoort weer* Dat was een leuk weggetje dat uiteindelijk naar een kleine baai met vissers ging. Inmiddels was het rond één uur 's middags, en is de rest naar het strand gegaan terwijl ik haar het hotel ging om wat dingen te regelen en eindelijk te kunnen chatten. Dat was erg fijn om eindelijk weer eens te kunnen doen. 's Avonds hebben we in een of andere toeristentent gegeten, dat was wel lekker. Het is alleen een beetje jammer dat dit dé prostitutie-stad is, en dus overal vieze oude mannen inclusief snorren en pedo-brillen met een lokale jongedame zitten. Daar wordt de eetlust zeker minder van.
Woensdag zijn we naar de grotere stad in de buurt gegaan, Puerto Plata. Het is niet heel speciaal maar er zijn wel wat meer leuke typisch Dominicaanse oude huisjes, en er is een oud fort en enkele musea. Terwijl we naar het fort liepen kwamen we een lokale man tegen die gewoon aardig en niet opdringerig deed, en we zijn met hem en zijn vrouw verder gegaan. Gaandeweg werd het steeds duidelijker dat hij een toeristenval is, toen hij ons naar de sigarenmakerij en sieradentent bracht die er duidelijk alleen voor toeristen waren. En ja, ik heb een sigaar gedraaid. Daarna bracht hij ons ook nog naar een 'lokale markt' waar echt geen toeristen zouden komen (net als die tenten ervoor), maar dat was dus ook net zo. *Nederland heeft zojuist gewonnen, ik had verwacht rustig te kunnen eten zo als iedereen beteuterd afdruipt, maar nu zit ik zo tussen de hossende idioten*
We waren het redelijk zat en zijn rond een uur of vijf naar huis gegaan. 's Avonds was er in een lokale tent ladies night waar we van plan waren heen te gaan, maar toen we erlangs liepen was het echt niets. Overigens zagen we gisteren dat er onder de zin ladies night 'come play with us' stond... Uiteindelijk zijn we bij een hel klein tentje aan het strand geeindigd waar we nog wat Cuba Libres en iets te eten hebben genomen.
Donderdag had we een rustdagje en zijn we naar het strand gegaan. Ik ging weer wat later, maar rond half drie was ik er ook en hebben we even gegeten. We zijn lang gebleven, tot zonsondergang, en dat was mooi. Gisteravond hebben we in het hotel gegeten, dat was ook wel lekker. De meiden zijn nu ergens voetbal aan het kijken, Marlies is op pad, en ik ben thuis gebleven om nog wat dingen te doen, maar weet nog niet wat ik vanmiddag ga doen. Morgen is de laatste dag hier, zondag zijn we in de hoofdstad Santo Domingo.


  • 02 Juli 2010 - 17:36

    Gerda:

    Zooooooo,dat ís een mooi verhaal,want ik heb je idd wel gemist!Én we zijn er weer door maar dat weet je ondertussen wel......!Ik vind het wel heel leuk dat je ons op de hoogte houdt,maar wij hebben niet van die leuke verhalen,sorry!En onze dag is even lang,gek he?
    Sam,de groetjes én werk ze weer en tot gauw!

    Doeg!!!

  • 02 Juli 2010 - 21:52

    Mum:

    Jee Sam, al bijna een week weg (schiet al op he?) de foto's zijn mooi, ik zou het daar ook wel een paar weekjes uithouden denk ik. Nou schatje, we mailen snel weer! Veel plezier en werk-ze volgende week.

    xxx

  • 03 Juli 2010 - 12:16

    Debby:

    Nou, die typefouten in de laatste alinea ben ik helemaal niet van je gewend, maar dat terzijde. Ik stel voor dat je een Pedo-kill-guerilla groepje gaat vormen. En ja, voetbal is kut maar hier is zingen op de zaan, dus het kan altijd erger.

    X

  • 03 Juli 2010 - 20:35

    Peet:

    Leuk weer om je verhaal te lezen, al gaat het over pedo's en prostituees! En is een sigaar draaien net zoiets als je vestje aandoen?

    Groeten van ons!

  • 03 Juli 2010 - 22:33

    Sam:

    Nou Debby, ik zat voetbal te kijken en te schrijven! En het is hier heel heet, en ik heb verder geen andere smoesjes... Ik lees het niet na, want het staat ook in een heel slecht te lezen kolommetje...
    En Peet, je zou het denken! Maar ik heb er foto's van, dus het is gelukkig iets anders :D

  • 05 Juli 2010 - 19:24

    Linda:

    Jemig Sam, ik zie net dat je over 28 dagen alweer thuis bent! Gaat ook snel he? Gaat alles nog goed daar? Zit al weer vol spanning op je volgende bericht te wachten...en veel "plezier" morgen met de wedstrijd he? :)

    Groeten van ons

  • 06 Juli 2010 - 21:56

    Gerda:

    En wéér zijn we door!!!!

    En ik wacht op een nieuw verhaal,maar je hebt nu andere bezigheden,druk ,druk,druk,he?...Maar wij wachten gewoon weer af,en wensen je heel veel succes,en vergeet ons niet!!!!

    Groeten van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 26882

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 07 Februari 2014

St. Kitts

21 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Martinique/IACA

27 Juni 2010 - 02 Augustus 2010

veldwerk DR 2010

18 Juni 2008 - 25 Augustus 2008

Veldwerk Curacao en Dominicaanse Republiek

21 Mei 2009 - 27 Juni 2008

Veldwerk St. Lucia

28 Februari 2006 - 31 Mei 2006

Azie 2006

24 Januari 2010 - 30 November -0001

DR 2010

Landen bezocht: