Angkor Wat! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van johosamantha - WaarBenJij.nu Angkor Wat! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van johosamantha - WaarBenJij.nu

Angkor Wat!

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg

11 Mei 2006 | Cambodja, Khett Siem Reab

Nou, gisteren zijn we dus hier aangekomen. We waren hier een stuk sneller dan ze ons verteld hadden, en na wat zoeken hadden we ook een fatsoenlijk guesthouse gevonden. We waren allebei erg moe, en hebben 's middags geslapen. De volgende ochtend zouden we immers voeg op gaan om naar de tempels te gaan!
We hadden besloten de eerste dag een tuk-tuk te nemen om de 'grote tour'te doen. We zijn, voor zover ik me nog herinner, langs Angkor Wat, de Bayon, Preah Neak, Ta Som en nog veel meer tempels geweest waarvan ik me nu de naam niet meer kan herinneren. Ze waren allemaal erg mooi, en elke tempel had wel iets speciaal wat het anders maakte dan de anderen. Angkor Wat was nog het meest intact, en erg groot, en was dus echt heel mooi. Er waren veel mooie gedetailleerde reliefs te zien, van boeddha's en van bijvoorbeeld de hel en de hemel. De Bayon was ook heel erg mooi, dat is die tempel met al die gezichten. Het was wel wat kleiner opgezet dan ik had verwacht, maar het was echt indrukwekkend. Deze twee tempels vond ik dan ook de mooiste. De volgende tempels waren allemaal wat kleiner, of bestonden vooral uit pagodes, of waren voor een groot deel ingestort. dat had naturlijk ook allemaal zijn charme! Vooral de tempels waar de bomen op en uit groeiden waren echt fantastisch om te zien. Het was, in tegenstelling tot Machu Picchu, echt alles wat ik ervan verwacht had en meer. We waren wel allebei doodop aan het einde van de dag (de tempels hebben natuurlijk veel trappen enzo, en het is niet makkelijk lopen daar). En ik heb wat foto's van mezelf laten maken! Maar ik ga voorlopig nog even geen foto's versturen. aangezien ik steeds er moe ben en het veel tijd kost. Ik moet ook zorgvuldig kiezen welke ik opstuur, want ik heb onderhand wel honderd foto's van de tempels.
Vandaag zijn we met de tuk-tuk naar de La Lei pagodes, de Bakong tempel en nog een tempel waarvan ik de naam niet meer weet, gegaan. De pagodes waren in redelijk slechte staat, maar de Bakong tempel daarentegen was echt nog bijna intact. Deze staat bij mij op drie in de top drie. Hij deed me denken aan de watertempel in Ocarina of Time, en de intimi weten waar ik het dan over heb. Morgen hebben we nog een dagje voor de tempels. Als ik me goed genoeg voel ga ik wel fietsen, maar anders huur ik gewoon een motorbike of nemen we een tuk-tuk.

  • 11 Mei 2006 - 21:00

    Map En Jan:

    lieve Samantha
    Al voel je je goed,huur dan toch maar een motorbike, of neem gewoon de tuk-tuk! Dan voel je je waarschijnlijk aan het eind van de dag nog beter! Wat is eigenlijk een tuk- tuk? Doe rustig aan en heel veel plezier. liefs van ons.

  • 12 Mei 2006 - 20:59

    GERDA:

    Hee Sam
    Hier ben ik dus nog even !
    Het was erg warm hier ,vandaag,maar morgen koelt het hier wat af,geloof ik .
    Verder ga ik morgen weer een dagje werken,want met Lin gaat het goed,en Marco is morgen thuis.
    Ik ben blij dat je je weer iets beterder voelt , want anders ben je ook zo lamlendig,he? Nou Sam ,het was leuk om weer een verslag van je te lezen,en iik verheug me al weer op het volgende!Veel plezier en kijk goed uit !XXXXXXX

  • 11 Mei 2006 - 13:51

    Ron:

    Schitterend! Ik hoop dat je snel de energie en tijd vind om eindelijk een foto met jou erop te sturen. Ik gok erop dat iedereen die nu wel eens een keer willen zien. ly xxxxxxxxx

  • 11 Mei 2006 - 17:40

    Peter:

    ...laat ik het zo zeggen; als er binnenkort geen foto van Sam verschijnt, zoek ik er zelf een paar op uit mijn eigen collectie van Samfoto's, en plaatsen we die gewoon! :)

    Leuk dat dit WEL is wat je ervan verwachtte! Ik ben heel nieuwsgierig naar de foto's van deze trip. Nou tot gauw!

    Peter

  • 11 Mei 2006 - 18:26

    Cis:

    Fantastisch, het lijkt mij geweldig om die tempels allemaal in t echt te zien,(komt misschien nog wel)ik ben ook (net als iedereen) erg benieuwd naar de foto´s, vooral die met jou erop.Veel plezier en kijk goed uit! love youxxxxxxxxxxx

  • 12 Mei 2006 - 06:58

    Ger En Lin:

    Wat een mooi verhaal weer en wat jammer dat je je niet zo fit voelt! Verder is t hier ook erg warm maar we moeten even de stad in want ik mag vandaag weer voor t eerst autorijden!!! Yes!!!! Veel plezier in de tuk-tuk en tot de volgende keer maar weer! Doei!!! xxxxx

  • 12 Mei 2006 - 09:51

    Debby:

    Heb je angkor wat ook vanaf het water gezien?
    Dat lijkt me zo mooi!
    KUSJES

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Azie 2006

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2006

Okee, dan toch nog maar een bericht

30 Mei 2006

Het houdt maar niet op...

28 Mei 2006

De laatste dagen.....

24 Mei 2006

Ach

19 Mei 2006

De Tijger Tempel en Ko Tao

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 26825

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 07 Februari 2014

St. Kitts

21 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Martinique/IACA

27 Juni 2010 - 02 Augustus 2010

veldwerk DR 2010

18 Juni 2008 - 25 Augustus 2008

Veldwerk Curacao en Dominicaanse Republiek

21 Mei 2009 - 27 Juni 2008

Veldwerk St. Lucia

28 Februari 2006 - 31 Mei 2006

Azie 2006

24 Januari 2010 - 30 November -0001

DR 2010

Landen bezocht: