De Lama tempel en de Drum Toren - Reisverslag uit Beijing, China van johosamantha - WaarBenJij.nu De Lama tempel en de Drum Toren - Reisverslag uit Beijing, China van johosamantha - WaarBenJij.nu

De Lama tempel en de Drum Toren

Door: Samantha

08 Maart 2006 | China, Beijing

Vandaag hebben we een keer redelijk goed geslapen. Voordat we weggingen hebben we voor morgen een tour naar de muur geboekt, en alvats voor zaterdag een treinkaartje naar Xi'an gekocht. Het treinkaartje kostte aardig wat geld, 455 yuen ofzo, maar dan hebben we een soft sleeper, en dus ook eigenlijk meteen een overnachting. Hiervoor moesten we eerst even pinnen, maar dat was nog een hele zoektocht. Tijdens deze queeste hebben we een heerlijk cakeje gekocht. Tot nu toe is het budget per dag zo'n 20 euro, maar bijvoorbeeld morgen zal het op 30 komen vanwege het uitstapje naar de muur. Genoeg over geld, nu de leukere dingen.
Met de metro zijn we naar de lamatempel gegaan, dat is een boeddhidtisch tempelcomplexje met een boeddha van 16 meter hoog. Er stond gelukkig niks in de steigers, maar het was echt wel de katholieke kerk onder de tempels. Overal zag je goud, azuurblauw en kitsch-doeken op en om de boeddha's gedrapeerd. Bij elke tempel 'moest' je ook drie wierookjes branden voor mr. boeddha's blessings. Nu heb ik het al niet zo op religie...Er waren ook van die gebedsrol-dingen, beken uit The Golden Child. Het was wel mooi allemaal. Na de tempel wilden we naar de Drumtoren en de Klokkentoren. Vanwege een niet al te goed kaartje, en ons gebrek aan kennis van de Chinese taal, gok ik dat we zo'n 4 kilometer zijn omgelopen. Uiteindelijk waren we rond kwart over vier bij de drumtoren, dus mooi op tijd om een 'drum beating' te aanschouwen. Ik schok me dood bij de eerste klap, maar het was wel mooi en ik heb er een filmpje van gemaakt. We zijn ook nog even naar buiten gegaan waar je goed uit kon kijken over de hele stad. Omdat het al laat was gingen we maar snel naar de Klokkentoren, die recht tegenover de Drumtoren staat. We hebben een foto van de buitenkant genomen, en zijn er maar niet ingegaan. We zijn weer met de metro terug naar huis gegaan, hebben wat boodschapjes gedaan, en zijn toen meteen aan de noodles begonnen. Deze waren doorzichtig grijs/groen, en smaakten kennelijk nog viezer dan ze eruit zagen - Rosanne had ze geproefd. Toen hebben we maar een ander potje noodles gekocht, die redelijk smaakte. Morgen gaan we naar de muur, dan moeten we er vroeg uit. Nogmaals bedankt voor alle reacties!

• 08 Maart 2006 - 11:56

Noor:

Eww, grijs/groene noodles!!
    O_O Maar China lijkt me wel echt supervet!!
    Is het een beetje te doen? In hostels slapen enzo?
    In ieder geval nog heel veel plezier!! (Gaat ongetwijfeld lukken!)

Ciao! -Noor

• 08 Maart 2006 - 12:11

Pietje (je):

Ereg leuk dat we weer wat van je hooren sam leuk die chatbox ik zie je nog op MSN en anders stuur ik ff een mailtje doeiiiiii groetjes pieter :-):-) :-D ;-)

• 08 Maart 2006 - 12:17

Cis:

Klinkt goed allemaal, vooral die drum beats.
    Veel plezier morgen bij de muur (lijkt me ook erg mooi)groetjes aan Rosanne!XXX

• 08 Maart 2006 - 12:26

Cis:

het waren 6 minuten (maar wel hele leuke minuten)!!!
    XXXXXXX

• 08 Maart 2006 - 13:06

Gertje:

hee hallo samantha al heb ik tijdelijk nog geen internet hier ben ik al even , het ziet er hardstikke leuk uit en t leest ook gezellig, je berichtjes, en verder spreek ik je vanaf maandag nog even,dag samantha tot gauw.

• 08 Maart 2006 - 13:09

Jan & Cockie:

leuk je bericht van 8 maart, wij krijgen de indruk dat jullie beginnen te wennen aan het Peking ritme, goede reis met de trein, lijkt ons spannend

• 08 Maart 2006 - 15:10

Kitty:

Hoi Sam
    Ik vond het wel leuk dat chatten, wel een raar idee zo ver bij elkaar vandaan. Ik hoop dat je inmiddels je vessie uit hebt gedaan en dat het eten ook wat beter wordt. Heel veel plezier bij de muur morgen(vandaag) dat zal wel heel indrukwekkend zijn. Groetjes van ons allemaal en kijk goed uit !!! xxx

• 08 Maart 2006 - 21:08

Linda:

Hey meiden!! Klinkt geweldig allemaal, en blij dat jullie een beetje kunnen slapen nu. Ik heb hard gewerkt en met dr Tan en dr Pratzky gegeten. Gezellig he? nou, veel plezier en kijk uit!!!! doei!!!

• 09 Maart 2006 - 11:51

Pieter:

Heeejjj sam :-) heb je men mail al gehad ???? :-D :-D:-D het was ff om te kiljken of dat het goede adres was ! ;-)
    xxxx----PIETER---XXXXX

• 09 Maart 2006 - 11:53

Piet(je):

Die was van mij de vorige niejt van grote PIET sorry