De Muur & Nutteloze Tours - Reisverslag uit Beijing, China van johosamantha - WaarBenJij.nu De Muur & Nutteloze Tours - Reisverslag uit Beijing, China van johosamantha - WaarBenJij.nu

De Muur & Nutteloze Tours

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg

09 Maart 2006 | China, Beijing

Vandaag moesten we om 07:20 in de lobby staan om naar de Muur te gaan. We hadden een tour met bus en gids geboekt voor ongeveer 18 euro. We zaten met 5 Amerikanen en twee Chinezen in de groep. Ze waren allemaal wel aardig. Helaas was de gids niet altijd even goed te verstaan, maar dat mocht de pret niet drukken. Na ongeveer een half uur stopten we bij een jade-fabriek, hoewel ik in plaats van arbeiders alleen maar verkopers en gidsen zag. Het was allemaal trouwens apelelijk. Daarna gingen we naar de Ming Tombes, ook een door ons gepland deel van de tour. Het gebouw was wel mooi, en de vallei waar je de andere tombes kon zien ook wel, maar je mocht uiteindelijk niet de tombes in of wat dan ook. Vervolgens gingen we naar een gebouw met Chinese 'dokters;. Deze konden je vertellen wat er allemaal mis met je was door aan je pols te voelen en naar je gezicht enzo te kijken. Natuurlijk hadden ze er dan wel een Chinees medicijntje voor, wat je daar handig meteen kon afrekenen. Na deze fijne excursie gingen we dan eindelijk naar de Muur, bij Badaling. Hoewel we van tevoren hadden gevraagd of er geen extra kosten zouden zijn, werd het toch erg sterk aangeraden/opgedrongen om de 'pulley' naar boven te nemen, anders zou je het ook nooit redden in twee uur. Dat hebben we dan ook maar gedaan. Het waren een soort achtbaankarretjes die op rails naar boven werden getrokken. Eenmaal boven had je meteen al een mooi uitzicht. We zijn nog naar twee hoge torens 'geklommen', waar we wat foto's hebben genomen. Natuurlijk moesten we ook weer op de foto met een Chinees en zijn kindje. Het was erg mooi, maar ook heel vermoeiend. Eenmaal beneden heben we nog even bij de beren gestaan. Er waren een stuk of vijftien zwarte beren verdeeld over drie plaatsjes, die er erg schattig uitzagen - natuurlijk leken ze allemaal op Josje. 's Avonds hebben we kant-en-klaar rijst gegeten, dat was wel lekker maar we hadden er te veel water bij :P dat krijg je als je de verpakking niet kan lezen denk je dan, maar hoewel alles in het Chinees was, stond in het bakje 'water level', maar dat terzijde. Morgen gaan we als het goed is naar het Zomerpaleis van keizerin Cixi. Als er tijd voor is ga ik morgen ook de dingen opsturen.
En Piet, ik heb geen mailtje gehad...

  • 09 Maart 2006 - 13:18

    Debby:

    Hoi lieve samantha!! Het klinkt allemaal erg jaloersmakend:) Heb je nou eigenlijk ook al een keer lekker gegeten?
    Ik was net in je chatboxje, kom je daar nog eens op?? Ik hou van je kusjes

  • 09 Maart 2006 - 13:44

    Ron:

    Klink allemaal puik enne... je kan nu 200 foto's kwijt. Groeten en Ly xxx

  • 09 Maart 2006 - 13:57

    Peter:

    Wat een belevenissen allemaal! Ik vind het ontzettend leuk om deze berichten te lezen, net of je op de post zit te wachten elke dag!

    Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's, komen er daar ook een paar van op deze site? Hoe is het trouwens met het toeristengehalte op deze 'hoofd'attracties? Ben je zelf nog een attractie voor de bevolking of lopen er meer europeanen/westerlingen rond?

    Nou ik ga maar weer aan het werk....de groeten uit Zaandam of eigenlijk Koog, want daar zit ik nu.

    Ik hou ook van je hoor maar dan anders :)

  • 09 Maart 2006 - 13:57

    Peter:

    Wat een belevenissen allemaal! Ik vind het ontzettend leuk om deze berichten te lezen, net of je op de post zit te wachten elke dag!

    Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's, komen er daar ook een paar van op deze site? Hoe is het trouwens met het toeristengehalte op deze 'hoofd'attracties? Ben je zelf nog een attractie voor de bevolking of lopen er meer europeanen/westerlingen rond?

    Nou ik ga maar weer aan het werk....de groeten uit Zaandam of eigenlijk Koog, want daar zit ik nu.

    Ik hou ook van je hoor maar dan anders :)

  • 09 Maart 2006 - 13:58

    Peter:

    Nee ik heb geen idee waarom het er 2 keer staat....

  • 09 Maart 2006 - 14:07

    Cockie:

    Ik denk dat je veel (en anders) van Sam houdt...
    :-)

  • 09 Maart 2006 - 14:47

    Piet(je):

    Sam wat is Je email nouw ???
    is het S_de_ruiter@hotmail.com ??

  • 09 Maart 2006 - 15:20

    Peter:

    Hahaha, ja dat zal het zijn!!!

  • 09 Maart 2006 - 23:20

    Ron En Cis:

    Kant en klaar rijst?? Zucht....
    Hoe is het verder met de cultuurschok? Wennen ze al een beetje aan jullie? Veel plezier morgen en vooral lekker eten (Slang, levende octopus, hond enz.)Ly xxxx

  • 10 Maart 2006 - 09:22

    Patricia Slot:

    Hoi Sam, ik zit bij Jolanda en die heeft me jouw site laten zien. Hartstikke leuk om zo wat van je te lezen, geniet er lekker van en je hoort nog van me. Groetjes Patricia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Azie 2006

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2006

Okee, dan toch nog maar een bericht

30 Mei 2006

Het houdt maar niet op...

28 Mei 2006

De laatste dagen.....

24 Mei 2006

Ach

19 Mei 2006

De Tijger Tempel en Ko Tao

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 26931

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 07 Februari 2014

St. Kitts

21 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Martinique/IACA

27 Juni 2010 - 02 Augustus 2010

veldwerk DR 2010

18 Juni 2008 - 25 Augustus 2008

Veldwerk Curacao en Dominicaanse Republiek

21 Mei 2009 - 27 Juni 2008

Veldwerk St. Lucia

28 Februari 2006 - 31 Mei 2006

Azie 2006

24 Januari 2010 - 30 November -0001

DR 2010

Landen bezocht: