Heerlijk - Reisverslag uit Ciudad Trujillo, Dominicaanse Republiek van johosamantha - WaarBenJij.nu Heerlijk - Reisverslag uit Ciudad Trujillo, Dominicaanse Republiek van johosamantha - WaarBenJij.nu

Heerlijk

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg

28 Januari 2010 | Dominicaanse Republiek, Ciudad Trujillo

Dag trouwe lezers, bedankt voor jullie reacties! En ik wil Kitty natuurlijk ook nog even feliciteren, wel mooi getimed zo he!

Het is hier goed uit te houden, ik hou ontzettend van de warmte – ik heb de airco bijna nooit aanstaan – het reizen, heerlijk op het dakterras ontbijten met veel fruit en een prachtige regenboog in de verte, eten kopen op straat en al dat soort dingen. Het hostel is ook echt perfect, de kamer is wel klein maar heeft alles. Ik zou het aan iedereen die in Santo Domingo moet verblijven aanraden. Het enige wat een beetje minder is, is avondeten. Aangezien het een beetje sneu is in je eentje in een restaurant te zitten besloot ik wat te gaan halen bij de Pizza Hut. Uiteindelijk heb ik 20 minuten half zittend op een bankje moeten wachten voor ik mijn bestelling kreeg, het was al klaar zag ik, en toen kreeg ik ook nog een te klein tasje waardoor mijn pizza in de doos naar beneden zakte, en het beleg eraf gleed. Niet dat het veel uitmaakte, want de pizza was niet te vreten. Morgen dus maar met een boek een restaurantje in duiken.
De afgelopen dagen ben ik vooral in het Museo del Hombre geweest samen met Jorge (een lokale archeoloog die samenwerkt met Universiteit Lieden) en Angus (PhD in Leiden). Ik heb informatie, kaarten, en literatuur verzameld voor mijn onderzoek met hulp van Angus en Jorge. Vandaag heb ik ook de directeur van het museum ontmoet, en de plannen met hem besproken. Na deze meeting zijn we naar een archeologische collectie in een Pepsi-fabriek gegaan, en aan het einde van de taxirit met open raam had ik een afro – dit kon Angus bevestigen. Het was de ‘fro waard, want die collectie is echt ongelofelijk mooi. Ik had helaas mijn camera in de tas zitten die ik bij de balie had afgegeven, maar gelukkig heeft Angus foto’s gemaakt. Daar kan ik jullie op het moment dus nog niet mee vervelen. Morgen ga ik weer naar het museum voor wat laatste dingetjes, en de 30e en 31e ga ik naar het studiegebied. Ik kan jullie helaas niet vermaken met hele leuke of juist vreselijke verhalen, omdat ik vooral aan het werk ben geweest. Ik kan jullie wel melden dat ik me vermaak hier, zowel met het werk/onderzoek al met mijn vrije tijd. Het is echt heerlijk. Had ik al gezegd dat het hier 30 graden is?

  • 28 Januari 2010 - 02:59

    Lou-Lou:

    Hey lieverd,

    Wat ontzettend leuk om te horen dat je zo geniet daar! :-) Een archeologische collectie in een pepsi-fabriek, klinkt heel apart. Ik ben benieuwd naar de foto's en verdere raar-haar verhalen ;-)

    xxx

  • 28 Januari 2010 - 07:33

    Noor:

    WTH... een Pepsi-fabriek?! Maakten ze er nog pepsi?

    :( Hier vriest het nog steeds!!! *jaloers*

  • 28 Januari 2010 - 09:18

    Linda:

    Heej!

    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt daar! Het klinkt allemaal erg gezellig en leuk. Kan niet wachten tot de foto's er op komen!!!!

    xx

    ps Het is hier nu 3 graden en alle sneeuw is verdwenen........

  • 28 Januari 2010 - 11:19

    Debby:

    Beter dat het er zo heerlijk vertoeven is! Ik zou behalve musea, pepsi en natuurlijk haar foto's, graag ook een drinken uit een cocosnoot ambiance terugzien. X

  • 28 Januari 2010 - 18:06

    Kitty:

    Dank je wel voor de felicitaties!!!
    Ik ben erg blij met de baan en kan maandag al beginnen!!!
    Verder ben ik alleen maar heel erg heel erg heel erg en heel erg jaloers op je!!!!!!
    30 graden, ontbijtje op het dakterras, lekker vers fruit, regenboog, 30 graden zucht........
    Geniet er nog even lekker van want voor je het weet ben je weer terug in dit koude klote landje!!
    Groetjes, veel plezier en kijk uit.

    Kitty x

  • 28 Januari 2010 - 22:01

    Gerda:

    Jaaaaa,als je er van houdt is het heerlijk,maar ja.....geef mij maar iets frissers!!!!
    En voor de rest klinkt het allemaal heel leuk wat je aan het doen bent,wel jammer van het eten,maar ja!
    Heeeeeel veel plezier nog ,na het werk en geniet nog maar even!
    Wij wachten met smart op de foto,s!!xxxxgerda

  • 29 Januari 2010 - 08:34

    Cis:

    Nou klinkt goed allemaal.
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt. Heb ik al gezegd dat het hier regent en 2 graden is?

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 26858

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 07 Februari 2014

St. Kitts

21 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Martinique/IACA

27 Juni 2010 - 02 Augustus 2010

veldwerk DR 2010

18 Juni 2008 - 25 Augustus 2008

Veldwerk Curacao en Dominicaanse Republiek

21 Mei 2009 - 27 Juni 2008

Veldwerk St. Lucia

28 Februari 2006 - 31 Mei 2006

Azie 2006

24 Januari 2010 - 30 November -0001

DR 2010

Landen bezocht: