De Vlucht, de Tour, en de Beesten - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van johosamantha - WaarBenJij.nu De Vlucht, de Tour, en de Beesten - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van johosamantha - WaarBenJij.nu

De Vlucht, de Tour, en de Beesten

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg

20 April 2006 | Vietnam, Cát Bà

Zo, sorry dat ik al een tijdje niks heb geschreven, maar we hebben het redelijk druk gehad enzo. Zondagochtend heb ik mijn pakket eindelijk verstuurd, 4,2 kilo en het was maar 35 euro! Daarna gingen we naar het vliegveld, waar we erachter kwamen dat we voor lul E 300,- hebben betaald, want we vlogen gewoon met low-budget Vietnam airlines, in plaats van top-end Cathay Pacific (waar we dus wel voor betaald hadden). Eenmaal in het vliegtuig hoorde ik zulke enge en rare geluiden dat ik een paniekaanval kreeg. Gelukkig ging het uiteindelijk vanzelf over. Toen we aankwamen in Hanoi was het meteen te merken dat het een stuk warmer was, ook al scheen de zon niet echt. We sliepen de eerste nacht voor 8 dollar in een prachtige hotelkamer, en de tweede en derde nacht in een mooie kamer. Daar zat overigens een mega-spin in de douche, hij was echt groter dan 10 cm. De hotelmeneer en zijn schoonmaakploeg hebben het probleem uit de weg geholpen. Hanoi is wel een leuke stad, met vreselijk veel scooters en kleine straten. Via het hotel hebben we een tour geregeld voor 32 dollar, naar Halong Bay en Cat Ba island. Dat is vier uur rijden, een tour op de boot, een overnachting op de boot, een trekking op Cat Ba en morgen nog iets, en alle maaltijden enzo zijn inclusief. De eerste dag hebben we een grot bezocht, dat was erg mooi en gelukkig niet krap. Sowieso is het landschap is ontzettend mooi. Daarna zijn we nog even naar een strandje gegaan, maar het water was best vies en koud, en er zaten hele grote kwallen in, dus ik heb niet gezwommen. Toen we 's avonds onze kamer binnenkwamen zat er een kakkerlakje boven Rosanne's bed, een op mijn kussen en een gigantische probeerde door een kier in de muur te komen waarna ik snel mijn bed ertegenaan heb geschoven. We hebben toen maar besloten op het bovendek te slapen. Dat was eigenlijk nog best aardig, de temperatuur was goed en ik ben niet gestoken ofzo. Maar echt lekker lig ja natuurlijk niet. Vanochtend werden we op Cat Ba island afgezet, om in te checken en een trekking te doen. Die trekking was echt hels, soms heel steil en 'glad' door het droge zand, en soms moest je echt over onmogelijke rotsen klimmen - wat erg moelijk is met mijn korte beentjes - en er waren grote afgronden. Het was ook erg dicht bebosd, met veel vieze beestjes enzo. Ik heb meerdere grote spinnen gezien, en dat was echt niet fijn, omdat je je overal aan vast moest houden om niet te vallen. Het was ook vreselijk vermoeiend.
Na deze helse tocht hebben we onszelf maar even getrakteerd op een middagje aan het strand. Dat was zeer aangenaam, heerlijk water en een parasol waren een van de dingen die het perfect maakten. Ik ben wel een beetje verbrand, maar ach, wie mooi wil zijn moet pijn lijden, hehe. Morgen gaan we dus nog iets doen, maar ik weet niet wat, en dan gaan we terug naar Hanoi.

  • 20 April 2006 - 11:49

    Peter:

    Wow, wat een info allemaal...alleen al om het te lezen heb ik wat tijd nodig om het allemaal te verwerken...

    Grt, Peter

  • 20 April 2006 - 12:27

    Linda:

    Jemig, wat een verhaal zeg!! Het klinkt allemaal erg indrukwekkend, hou je ook een geschreven dagboek bij? Zou ik heel graag willen lezen.Ik heb net m'n laatste werkdag gehad voor zo'n 6-8 weken, dus dat is ook niet kwaad. Nou Sam, tot gauw maar weer!! xxx

  • 20 April 2006 - 15:12

    Menno:

    Hey Sam, wat een lang verhaal ineens:) ga je wel je geld terugvragen aan het Vliegtuigmaatschapij?
    grtzls

  • 20 April 2006 - 15:12

    Menno:

    Hey Sam, wat een lang verhaal ineens:) ga je wel je geld terugvragen aan het Vliegtuigmaatschapij?
    grtzls

  • 20 April 2006 - 15:44

    Gerda:

    hee Sam
    wat een helse tocht!
    Maar het was wel weer leuk om je even gelezen te hebben!
    Maar wat een vieze dingen allemaal,gatverdarrie!
    Wij maken gelukkig niet van die enge dingen mee,ik zou een hartverzakking hebben.Maar als je een paar dagen niet schrijft dan heb je wel een hoop te vertellen,zeg.En jullie hebben zoal nog wat meegemaakt, volgens mij hebben die chinezen dat expres gedaan.xxxxxx

  • 20 April 2006 - 17:53

    Debby:

    He lieve zus,
    Minder van de beesten en dat je in het ootje bent genomen door die vliegtuigenbende. Ik heb kaartjes voor AP, ik kan ze maandag ophalen. Ik ga met je mee. Love you, en auf wienerschnitzel

  • 20 April 2006 - 20:31

    Cis En Ron:

    Altijd weer blij wat van je te lezen (en te horen natuurlijk) Volgens mij kom je terug als een spinnenbikkel. Komt mooi van pas bij opruimen van de schuur. Het formaat spinetjes dat hier zit lach je inmiddels natuurlijk om. ly xxxx

  • 21 April 2006 - 14:22

    Kitty:

    Hoi Sam
    Leuk weer wat van je te horen. Wat een avvontuur zeg, zulke dingen maken wij hier niet mee. Klinkt lekker een middagje op het strand. Wij hebben hier alleen nog maar rot weer gehad alhoewel het nu echt heerlijk is, de thermometer geeft 22 graden aan buiten. Ik ga stoppen en een beetje opruimen en straks eten maken, ik moet namelijk naar de BINGO vanavond.
    Nou heel erg veel plezier , geniet ervan en kijk heel goed uit.
    Groetjes xxx

  • 21 April 2006 - 19:52

    Ron En Cis:

    Op foto 7 zien we eindelijk een stukje Sam

  • 21 April 2006 - 20:39

    Gerda:

    hee sam zit ik het verhaal nog een keer te lezen,zie ik opeens allemaal foto,s voorbij komen,die ik eerder dus gemist heb!Ben ik even blij dat ik nog even voorbij schoot!Wat een mooie foto,s joh!Echt zoals je op de T.V ziet,en dat zal in ,t eggie wel heel mooi zijn, denk ik zo!
    nou meisjes dit was het weer even,totmorgen!Sabaidee!!!!!xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Cát Bà

Azie 2006

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2006

Okee, dan toch nog maar een bericht

30 Mei 2006

Het houdt maar niet op...

28 Mei 2006

De laatste dagen.....

24 Mei 2006

Ach

19 Mei 2006

De Tijger Tempel en Ko Tao

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 26899

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 07 Februari 2014

St. Kitts

21 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Martinique/IACA

27 Juni 2010 - 02 Augustus 2010

veldwerk DR 2010

18 Juni 2008 - 25 Augustus 2008

Veldwerk Curacao en Dominicaanse Republiek

21 Mei 2009 - 27 Juni 2008

Veldwerk St. Lucia

28 Februari 2006 - 31 Mei 2006

Azie 2006

24 Januari 2010 - 30 November -0001

DR 2010

Landen bezocht: