Het Zomerpaleis - Reisverslag uit Beijing, China van johosamantha - WaarBenJij.nu Het Zomerpaleis - Reisverslag uit Beijing, China van johosamantha - WaarBenJij.nu

Het Zomerpaleis

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg

10 Maart 2006 | China, Beijing

Vanmorgen werden we gebeld dat we naar de volgende verdieping moesten verhuizen, we kregen dat vermoeden al toen we gisteravond een gat in de buitenmuur van onze kamer ontdenkten. Toen ze uiteindelijk vanmorgen iets na zeven uur begonnen te borgen, zagen en timmeren was ik dan ook al vroeg wakker. Rosanne daarentegen werd pas wakker toen de telefoon ging. Maar goed, nu hebben we een kamer met raam, dus het is wel beter. Vervolgens ben ik er op uitgegaan om mijn pakketje met overbodige/zware spullen te versturen. Die fantastische ervaring heeft iets meer dan een uur geduurd, en ik moet gewoon maar hopen dat het (goed) aankomt. Rosanne dacht inmiddels dat ik misschien wel naar een postkantoor aan de andere kant van de stad moest, maar het viel mee :)
Rond twaalf uur gingen we met de metro richting het Zomerpaleis. We moesten de laatste halte hebben, en dat is ver in Beijing, en daarna nog naar de bushalte zoeken. Een Chinese student kwam ons daarbij helpen, en na iets meer dan tien minuten hadden we het ook gevonden. Vervolgens moesten we nog eens een uur in de bus zitten. Het Zomerpaleis was een soort toevluchtsoord waar de keizerlijke familie, jaja, in de zomer graag heen ging. Het is meer beschut dan de Verboden Stad, en ook een stk koeler. Zelfs nu nog, aan de rand van een drukke stad, heeft het een heel rustieke sfeer. Overal waren kronkelpaden met bomen erlangs, rotspaadjes, tempeltjes en kleine huisjes. Helaas stonden de twee mooiste en grootste tempels natuurlijk weer in de steigers... In het meer en de leuke kanaaltjes was het waterpeil ook meer dan een meter lager dan normaal, waardoor er in de ondiepe stukken alleen een prutbodem te zien was. En ondanks dat was het een ontzettend mooi zomeroptrekje. Het is overigens ook heel groot, voordat we naar de andere kant van het meer waren gelopen waren we wel een half uur verder. Aan de ene kant van het meer is het tempelcomplexje, en aan de andere kant ligt een eilandje met een mooie brug ernaartoe. Het was allemaal erg mooi, en het feit dat het niet zo druk was maakte het alleen maar beter.
Tot mijn grote verbazing waren hier ineens wel veel blanke toeristen, en tot onze ergernis was 90% daarvan Amerikaans. Dit is ook echt de eerste keer dat ik meer dan vier verschillende blanke mensen bij een attractie heb gezien.
Dat er veel Amerikanen waren was ook wel te merken aan de houding van de Chinezen, want toen we voorbij liepen riep een vrouw 'madam, postcards?five yuen', waar wij op reageerden aangezien ze normaal tien zijn. Er kwam een andere man van het kraampje bij staan die zei 'five dollars', dus tien keer zo veel. Toen we zeiden dat we geen dollars hadden, zei hij 'five dollars is 60 yuen'. Dat deden we natuurlijk niet, en uiteindelijk hebben we ze gewoon voor 5 yuen gekocht. Om de hoek was ook een McDonald's, en voordat we weer anderhalf uur het Chinese openbaar vervoer moesten trotseren hebben we maar even een patatje genomen; helaas zit er wel altijd ketchup bij. Maargoed, we hebben wel weer een beetje fatsoenlijk gegeten.
Morgen moeten we om 12:00 uur uitchecken, en onze trein gaat om 20:30. Daarvoor gaan we nog wat kleding wassen en boodschapjes doen voor de treinreis enzo. 's Middags gaan we proberen onze foto's op internet te zetten, en dus ook gewoon de hele middag internetten. Dus als je wilt chatten of wat dan ook moet je het in de gaten houden, hou er wel rekening mee dat het hier zeven uur later is, en dat we dus rond twaalf uur 's middags bij jullie al richting het station gaan. De treinrit duurt 12 uur, en we komen dus zondagochtend in Xi'an aan.

  • 10 Maart 2006 - 20:25

    Linda:

    het klinkt allemaal geweldig zeg, ik ben blij dat jullie je vermaken en ik hoop dat ik er ook even bij kan zijn morgen bij het chatten... Ik vind het erg gezellig om je verhaal elke dag te lezen wat jullie meegemaakt en gezien hebben. Doei!! Tot gauw!!

  • 10 Maart 2006 - 12:56

    Cockie:

    Wat een fijn verslag weer Samantha. Wat ben ik toch blij met jou! ;-)

  • 10 Maart 2006 - 13:02

    Ron:

    Ik hoop dat jullie genoeg tijd hebben aan 3 maanden.. :-)
    En het is in China 8 uur later volgens mij, de rest van jullie vakantielanden is het 7 uur later.

    Ly xxx doeg!

  • 10 Maart 2006 - 13:24

    Debby:

    Klinkt erg goed allemaal Sam!! Ik ga morgen kijken of we kunnen chatten!! KUSJES

  • 10 Maart 2006 - 14:57

    Piet(je):

    leuk hoor sam ik zie er naar uit om morgen te chatten en stap dus lekker vroeg uit!! :-):-D ;-):-) en dan kan je ook meteen je goede Msn naam geven ( je had m wel gegeven maar ik weet niet of ie wel goed was :-( )
    Het was weer erg leuk op school lekker 3 uur lang naar liedjes luisteren.... je raad het al.. De grote weeksluiting !!! ik ga stoppen doeiii pieter

  • 10 Maart 2006 - 15:17

    Kitty:

    Hoi Sam
    Je bent nog geen eens een week weg en nu al zoveel gezien. Ik ben wel heel nieuwsgierig naar de foto's. Ik hoop dat we morgen nog even kunnen chatten, Peet is dan ook vrij. Mochten we elkaar mislopen dan wens ik jullie een hele fijne rit met de trein en hoop ik dat jullie snel weer ergens kunnen internetten want die verhaaltjes zijn wel heel erg leuk om te lezen. Zo ben je heel ver weg maar toch heel dichtbij. Ik ga stoppen groetjes van ons allemaal en kijk goed uit. xxx

  • 10 Maart 2006 - 15:58

    Arjan:

    Hoi Samantha! Leuk dat jullie al zoveel gedaan en gezien hebben. Het klinkt allemaal erg leuk en vies (het eten dan hè). Toch komen de reiskriebels al weer helemaal terug bij mij, door het lezen van jouw berichten. Alvast een fijne treinreis en veel plezier bij het Terra Cotta-leger (ik neem tenminste aan dat je daar ook heen gaat). Groetjes, Arjan

  • 10 Maart 2006 - 18:32

    Rob:

    hoj sam! ik mis je heel erg. veel plesier xxx

  • 10 Maart 2006 - 21:32

    Gertje:

    hee samantha, wat enig om je berichtjes te lezen,ook ik ben erg blij met je,maar dat wist je al.verder mist iedereen in de winkel je vooral bram want die houdt heel veel van je,en wij ook .nou dag sam xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Azie 2006

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2006

Okee, dan toch nog maar een bericht

30 Mei 2006

Het houdt maar niet op...

28 Mei 2006

De laatste dagen.....

24 Mei 2006

Ach

19 Mei 2006

De Tijger Tempel en Ko Tao

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 26916

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 07 Februari 2014

St. Kitts

21 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Martinique/IACA

27 Juni 2010 - 02 Augustus 2010

veldwerk DR 2010

18 Juni 2008 - 25 Augustus 2008

Veldwerk Curacao en Dominicaanse Republiek

21 Mei 2009 - 27 Juni 2008

Veldwerk St. Lucia

28 Februari 2006 - 31 Mei 2006

Azie 2006

24 Januari 2010 - 30 November -0001

DR 2010

Landen bezocht: