Rust en airco - Reisverslag uit Ciudad Trujillo, Dominicaanse Republiek van johosamantha - WaarBenJij.nu Rust en airco - Reisverslag uit Ciudad Trujillo, Dominicaanse Republiek van johosamantha - WaarBenJij.nu

Rust en airco

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg

25 Januari 2010 | Dominicaanse Republiek, Ciudad Trujillo

Na al die frustraties van gisteren kon het natuurlijk al niet erger. Het werd alleen maar steeds beter, hoewel zo een bankje tussen pratende mensen niet echt relaxt is. Toen ik wakker werd van een sms en ineens een grote kont in een roze broek vlak boven (dus naast) mijn hoofd ontdenkte ben ik even wat gaan rondlopen, en op een betonnen bankje gaan liggen. Dat ligt nog best lekker, maar het is wel erg koud na een tijdje! Hoe dan ook, de beveiliging en douane van de VS is veel minder streng en minder werk dan nu in Nederland het geval is. Dat ging dus snel, en mijn gate zat ook nog eens naast de Dunkin Donuts! Ik heb er louter een cappucino genomen, maar toch. De vlucht ging ook goed, de aankomst en taxirit ook, en het hostel is echt heel schattig. Hoewel ik zojuist ontdekte dat de carillion-vloek ook hier doorwerkt: alleen iets harder en vervelender! Het is een muzikale weergave van een zenuwinzinking, en komt uit de kerk naast mijn ramen. Maar goed, de eigenaars zijn relaxt, de stad is nog steeds gezellig, en dat terrasje bovenop is heerlijk. Ze zijn het nu wel boven mn hoofd aan het verbouwen, maar het is toch overdag. Ik moet wel zeggen dat het raar is om nu alleen door de stad te lopen, in vergelijking met hoe het een paar jaar geleden was. Tijdens een simpele zoektocht naar een pinautomaat, iets te drinken en wat broodjes, ben ik zomaar langs werkelijk alle plekken gekomen waar ik toen ook was (uitgegaan...). Het is toch wel heel anders als je met zo een leuke groep bent, en ook nog mijn eerste echte veldwerk, ik vind het jammer dat dat niet zo snel meer zal gebeuren. Het is sowieso veel leuker om zulke leuke dingen te kunnen delen. Heerlijk, uit elke deur komt andere Caribische muziek, iedereen doet lekker rustig aan, en het weer is ook perfect. Maar goed, morgen ga ik aan de slag met Jorge, ik hoop dat dat allemaal een beetje goed loopt. Ik zal jullie voorlopig even niet lastigvallen hoor, maar dit reisdagboek is ook gelijk een dingetje voor mezelf.

  • 25 Januari 2010 - 22:55

    Cis:

    Dat sms-je was ik zeker?? (sorry). Wel leuk dat het hotel schattig is maar jammer van dat carillion. And for the record: ik vind de verhalen erg leuk om te lezen, dus vooral doorgaan.
    Veel plezier en succes!!!
    xxx
    Cis

  • 25 Januari 2010 - 23:46

    Ron:

    Hoop voor je dat ze dat carillon een beetje beperken tot de hele uren en alleen overdag. Veel succes morgen en plaats vooral updates. xxx Ron

  • 26 Januari 2010 - 14:02

    Linda:

    Hee Sam, bij het vorige verslag (waar ik erg om moest lachen, nog sorry daarvoor!) heb ik 3 x geprobeerd iets te schrijven maar mn laptop werkt niet echt mee!

    Ik vind het heel leuk om je verhalen te lezen dus ga daar vooral mee door! En....als je volgende keer iemand mee wil voor de gezelligheid, dan bel je maar hoor!!!! Succes daar en tot snel!
    xxx

  • 26 Januari 2010 - 17:58

    Debby:

    He Monty!!

    Ik zou willen dat je elke dag wat schrijft!!

    XXX

  • 26 Januari 2010 - 18:28

    Kitty:

    Sorry voor de late reactie!
    Ik lees je verhaaltjes nu net pas.
    Ik moet zeggen dat ik het haar verhaal helemaal voor me zag.
    Ik ben ook heel jaloers op je aangezien het hier -20 en glad is. 31 graden spreekt mij meer aan. Ik kijk uit naar je volgende verhaal en veel succes met Jorge!

    Groetjes Kitty xxx

  • 26 Januari 2010 - 18:57

    Gerda:

    Nou, deze is ook eeeenig....
    Die geuren uit die deuren en die muziek lijkt me ook wel wat ,maar die warmte?!?
    Maar ik zie alles zoooo voor me ,he?Hartstikke leuk!En ik ben blij dat Jorge er is ,is toch wel gezellig voor je!
    Nou ik wacht het gewoon weer af,wanneer je er weer bent want het is leuk om te lezen!!!!
    Veel plezier en werk ze!!
    xxxx gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 26819

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 07 Februari 2014

St. Kitts

21 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Martinique/IACA

27 Juni 2010 - 02 Augustus 2010

veldwerk DR 2010

18 Juni 2008 - 25 Augustus 2008

Veldwerk Curacao en Dominicaanse Republiek

21 Mei 2009 - 27 Juni 2008

Veldwerk St. Lucia

28 Februari 2006 - 31 Mei 2006

Azie 2006

24 Januari 2010 - 30 November -0001

DR 2010

Landen bezocht: