Nou nou - Reisverslag uit Khwaeng_Savannakhet, Laos van johosamantha - WaarBenJij.nu Nou nou - Reisverslag uit Khwaeng_Savannakhet, Laos van johosamantha - WaarBenJij.nu

Nou nou

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg

02 Mei 2006 | Laos, Khwaeng_Savannakhet

Al zeer vroeg in de ochtend stond het busje klaar om ons naar Dong Ha te vervoeren, waar we op de airco-toeristenbus over zouden stappen. Er zaten te veel mensen in het minibusje, met nog meer bagage, wat allemaal bij onze voeten en benen werd geprakt. Dat ritje was dus zeer oncomfortabel. De bus waar we daarna in zaten viel wel mee. Het verkrijgen van het visum aan de grens was ook vrij simpel, 31 dollar is alleen wat aan de dure kant voor een grote stempel. Rond half vier, precies zoals gepland, kwamen we in Savannakhet aan. De wegen waren nog eigenlijk best goed, beter dan in China. Laos is erg rustig, met weinig en langzaam verkeer, en vrolijke mensen die gedag zeggen. Na even zoeken hadden we een hotel gevonden, met een kamer voor 40 000 Kip, wat zo een 4 dollar is. Oftewel E 1,80 per persoon. We hadden alleen geen airco, maar een ventilator. Ik heb dan ook bijna niet geslapen, en de dag daarvoor ook al niet (ik lag naast iemand die vreselijk en onregelmatig snurkte), maar nu hebben we voor 50 000 een kamer met airco. De mensen hier bevielen me wel, tot enkele uren geleden. Vanmorgen was ik er een stuk eerder uit dan Rosanne, aangezien ik toch niet kon slapen. Ik ben koffie gaan drinken in het zitplaatsje van het hotel en raakte aan de praat met een Amerikaanse jongen. Ik had mijn tas in de kamer laten staan. Rond tien voor tien kwam Rosanne er ook aan, en rond half elf ben ik de kamer ingegaan om mijn tas te pakken; die jongen wist een tentje waar je heerlijke koffie kon krijgen. Hij had gelijk, de koffie was erg lekker. Rond twaalf uur zijn Rosanne en ik gaan lunchen, en daarna zijn we naar de bank gegaan. Daar kwam ik erachter dat er 50 euro uit mijn tas was gestolen. Die zat in een mapje in mijn moneybelt, die in mijn tas zat. Vreemd genoeg hebben ze alles in mijn portemonnee laten zitten, en mijn telfoon en camera ook. Mijn portemonnee is het eerste wat je ziet als je mijn tas opendoet. Iemand moet dus geweten hebben van mijn geldmapje in die moneybelt (bij het inchecken heb ik hem tevoorschijn gehaald). Alles moest in die veertig minuten, dat Rosanne en ik niet in de kamer waren, zijn gebeurd. De kamer zat wel op slot, en zit ongeveer tien meter van de plaats waar wij zaten drinken. Er staat een gebouwtje tussen. Het moet dus iemand met een sleutel zijn geweest, die onopvallend de kamer in kan komen. Dan denk je al snel aan een schoonmaker. Ik denk dat ik iets te snel eraan kwam, want het was niet goed teruggestopt. Het was vast ook niet de bedoeling dat ik er zo snel achter kwam, want dan hadden ze ook wel uit mijn portmonnee gestolen. De eigenaar nam het wel erg serieus, maar kan er denk ik weinig aan doen. Maar voor de rest is Laos erg mooi!

  • 02 Mei 2006 - 09:04

    Ron:

    Direkt politie bellen! Dan neemt de eigenaar het zeker serieus!

  • 02 Mei 2006 - 09:34

    Cis (Ron):

    Sam, volgens Cis kan je beter NIET de politie bellen. Je haalt je dan mogelijk (langdurige) onderzoeken op de hals.

  • 02 Mei 2006 - 09:37

    Ron Again:

    Als je Cis d'r advies opvolgt kan je de eigenaar misschien wel vragen nogmaals te "zoeken" vòòr je de politie moet bellen.. (wie weet komt het biljetje alsnog te voorschijn)Ik zou duidelijk maken dat je niet wil bellen maar geen keus hebt vanwege de verzekering. Een beetje bluffen dus maar niet bellen dan...

  • 02 Mei 2006 - 14:46

    Jan:

    2 maanden zonder diefstal, en nu dit.
    bedenk, het had erger gekunt, paspoort, e.d. weg, uren op het politieburo
    maar het blijft k.....

  • 02 Mei 2006 - 18:24

    Gerda:

    He,vervelend Sam.
    Nou,bekijk het maar van de zonnige kant,en zal wel lukken,denk ik zo!
    Maar je voelt je wel lullig op deze manier ,he?
    Nou ,ik wens jullie evengoed toch nog veel plezier ,en let goed op je spullen he?Je mag je hand wel op je knip houden! Tot gauw!

  • 02 Mei 2006 - 20:17

    Debby:

    hoi lieve Monty!
    Je moet t maar zo bekijken misschien kan door jouw 50 euro nu wel een zielig gezinnetje een maand eten.
    En dat is ook wat waard toch?
    Ik hou van je!!
    xxxxxxxxxxxxxxx

  • 03 Mei 2006 - 08:47

    Cis:

    Hallo lef. Ik zou het maar laten zo.... t is wel lullig maar ach. Waarom heb je niet op mn smsjes gereageerd, ik ben benieuwd hoe het met je is maar dat hoor ik nog wel toch? als t niet lukt (smsen) dan veel plezier en kijk uit!!!!love you!!!!XXXXXXXXXXXXXXXX

  • 03 Mei 2006 - 09:42

    Linda:

    Hoi Sam! Ja, dat is wel vervelend zeg, maar t had inderdaad erger kunnen zijn. Ik hoop dat je er niet teveel over in zit, en nog lekker geniet van t mooie land. Veel plezier en de groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Khwaeng_Savannakhet

Azie 2006

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2006

Okee, dan toch nog maar een bericht

30 Mei 2006

Het houdt maar niet op...

28 Mei 2006

De laatste dagen.....

24 Mei 2006

Ach

19 Mei 2006

De Tijger Tempel en Ko Tao

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 26806

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 07 Februari 2014

St. Kitts

21 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Martinique/IACA

27 Juni 2010 - 02 Augustus 2010

veldwerk DR 2010

18 Juni 2008 - 25 Augustus 2008

Veldwerk Curacao en Dominicaanse Republiek

21 Mei 2009 - 27 Juni 2008

Veldwerk St. Lucia

28 Februari 2006 - 31 Mei 2006

Azie 2006

24 Januari 2010 - 30 November -0001

DR 2010

Landen bezocht: