Weer Hue! - Reisverslag uit Hué, Vietnam van johosamantha - WaarBenJij.nu Weer Hue! - Reisverslag uit Hué, Vietnam van johosamantha - WaarBenJij.nu

Weer Hue!

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg

30 April 2006 | Vietnam, Hué

Nou, zoals jullie zien zitten we nu niet in de bus naar Laos. Gisteren kwamen we vroeger dan verwacht aan in Hue, zo rond kwart voor vijf denk ik. Het hotel waar we eerder verbleven voor 6 dollar zat vol, net als meerdere andere hotels. Er was kennelijk een Vietnamese feestdag op komst. Nu hadden we, evengoed nog vrij snel, een kamer gevonden voor 12 dollar; deze was dan wel met een tweepersoonsbed. Aangezien ik nog 78000 Dong op te maken had, heb ik lekker uitgebreid gegeten (beef met patat, spring rolls, pannenkoek en een fruitsalade). Toen we weer in het hotel zaten werd er rond negen uur op de deur geklopt, of ik even naar beneden wilde komen (Rosanne stond net onder de douche). Kennelijk was ons busticket naar Savannakhet gecanceld, omdat er verkiezingen zouden zijn (?). En daar komen ze dan om negen uur 's avonds mee, als je niks anders meer kan regelen. We hebben het wel nog geprobeerd, maar alles was kennelijk gesloten. Dan moesten we maar maandag naar Laos gaan, en hier nog een nacht en een dag blijven. Maar natuurlijk zijn ook de hotels nog steeds vol, en onze kamer was weer eens gereserveerd. Nu moeten we vanavond in een dorm slapen, met zes bedden. Het is gewoon de bovenverdieping, zonder deur of kluizen of wat dan ook. De douche en wc zijn twee verdiepingen lager. Okee, het kost 2,5 dollar per persoon, maar ik wil toch wel lekker slapen als we de volgende ochtend om zes uur vertrekken en vervolgens 12 uur in de bus door zullen brengen. Als de bus gaat, hehe. Al met al zullen we hoogstwaarschijnlijk maandagavond in Savannakhet aankomen.

  • 30 April 2006 - 07:49

    Map En Jan:

    Hallo Sam!
    Hier ben ik dan weer, op de vroege zondagochtend. Ik heb uiteraard je hele verslag gelezen, wat een tegenvaller he? Maar wel weer een meevaller dat je toch nog een slaapplaats hebt gevonden. Het zal wel even moeten wennen met 4 vreemden erbij, maar het is misschien ook wel weer gezellig. Het eten wat je beschreef zag er heerlijk uit, was er ook ijs toe?
    Hield je nog wat over van die 78000 Dong of was alles op?
    Ik zal even beschrijven wat wij gisteren hebben gedaan...wij zijn traditiegetrouw naar het Veldpark geweest en daar lag dezelfde troep als vorig jaar, alleen weer een jaartje ouder. Ik snap nog steeds niet hoe die mensen het te koop aan durven te bieden. Maar dat is allemaal nog niet zo erg maar ze doen net alsof ze achter de toonbank bij "Harrods" staan! Ik heb nog een paar gezegdes voor je, te beginnen met een chinees:

    "Wanneer u nog maar twee geldstukken over hebt, koop dan een stuk brood met het ene en een bloem met het andere".

    "Een lachend gezicht heeft zeventien spieren nodig, een boos gezicht drie-en-veertig".

    "Je kunt de tandpasta niet terug in de tube duwen".

    "Het grootste bezit is zelfbeheersing".

    Vergeet vooral niet: "Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat men karakter heeft".

    Verder hopen we dat je vanavond lekker slaapt en morgenochtend om zes uur in de bus zit.

    Groetjes en liefs van ons.

  • 30 April 2006 - 08:29

    Map En Jan:

    Hier ben ik nog even.
    Jan keek even op internet hoeveel de Dong waard was (1 Euro is ca. 17.500 Dong) en hij zag toen dat het vandaag, 30 april, de bevrijdingsdag van Ho Chi Min gevierd wordt. Leuk he? Doeg!!!

  • 30 April 2006 - 09:08

    Linda:

    Hoi Sam! Ik ben blij dat ik ook weer even met je kan 'praten'. Hier is alles goed. Vanaf woensdag wordt het hier zo'n 24 graden, dus dan kan ik lekker bijkomen in m'n tuintje. Je maaltijd klonkt trouwens erg goed, al hadden wij Bolke wat ook weer heerlijk was na het ziekenhuisvoedsel. Nou, ik hoop dat jullie bus wel gaat vandeweek en we schrijven elkaar weer he? Doeg, tot snel!! xx

  • 30 April 2006 - 17:41

    Gerda:

    Hee Sam
    Hier ben ik ook nog even!Ik zit hier samen met Hans die altijd naast me zit als ik ga comjoeteren.En nu zat hiij er ook weer en bij de foto,s ging hij bijna flippen.Nou dacht ik zelf ook dat ik op de laatste foto voorbij zoefde,die bij de foto hoort van bus 9.Ik moet ook even zeggen dat je mooie foto,s heb gemaakt en dat je er ook GOED van moet genieten,en overal even aan voelen he? maar dat moet wel binnen de perken blijven natuurlijk!Nou vond ik het ook vervelend voor jullie van die bus,maar nu kom je wel lekker uitgerust p[ de plek, en dat is ook wel wat waard!Nou ,meisjes van Jan de Wit ik zou zeggen;tot over een paar dagen en maak er wat moois van!Geniet lekker!XXXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hué

Azie 2006

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2006

Okee, dan toch nog maar een bericht

30 Mei 2006

Het houdt maar niet op...

28 Mei 2006

De laatste dagen.....

24 Mei 2006

Ach

19 Mei 2006

De Tijger Tempel en Ko Tao

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 26828

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 07 Februari 2014

St. Kitts

21 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Martinique/IACA

27 Juni 2010 - 02 Augustus 2010

veldwerk DR 2010

18 Juni 2008 - 25 Augustus 2008

Veldwerk Curacao en Dominicaanse Republiek

21 Mei 2009 - 27 Juni 2008

Veldwerk St. Lucia

28 Februari 2006 - 31 Mei 2006

Azie 2006

24 Januari 2010 - 30 November -0001

DR 2010

Landen bezocht: