Fietsen! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van johosamantha - WaarBenJij.nu Fietsen! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van johosamantha - WaarBenJij.nu

Fietsen!

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg

23 April 2006 | Vietnam, Hanoi

Gisteravond kwamen we rond 10 uur aan in deze stad. Er waren nog twee andere mensen die een hotel zochten, en toevallig kwam een mannetje van dat hotel langs om te vragen of we er wilden slapen. Maar goed ook, want anders hadden we het nooit kunnen vinden. Toen we binnen waren kregen we meteen een mango-shake en rijstwijn met honing, die hij steeds weer bijvulde. Rijstwijn smaakt ongeveer net als ouzo, maar je merkt er totaal niks van.
Jezus, ik zit hier in een cafe en ineens hoor ik Gerard Joling!
Anyway, vandaag hebben we een fiets gehuurd en zijn we in de buurt de dingen gaan bekijken. We hebben eem boottochtje gemaakt door de rijstvelden, dat was erg mooi. Daarna zijn we naar een pagode of tempel op en in een berg gegaan, dat was natuurlijk ook mooi. Aangezien we nog tijd zat hadden zijn we ook nog naar een andere tempel gegaan die een stuk verder was, masar die hebben we niet echt gevonden, of het was niet wat we dachten dat het was. Het was vandaag weer erg warm, ik gok zo een dertig graden, en zonnig. Ik heb factor dertig op, en ben nog gekleurd! Als het lukt gaan we vanavond door naar Hue, en anders gaan we morgenavond.

  • 23 April 2006 - 10:49

    Map En Jan:

    Gerard Joling? Gerard Joling? Wie is in Godsnaam Gerard Joling?? Zelfs wij hebben nog nooit van hem gehoord! Even zonder dolle:zat hij naast jullie of hoorde je hem via de pickup,sorry de c.d? Kreeg je echt niet een beetje een "warm gevoel"of haat je hem zo erg? Het was in ieder geval weer heel leuk om je stukje te lezen hoor en wat een geluk dat "t mannetje" op jullie afkwam, want als hij niet was gekomen wat hadden jullie dan gedaan? Nu ik het stukje nog even terug lees: was het Gerard Joling wel of kwam het misschien van de drank? Ik ben heel erg benieuwd hoe bruin je bent en hoop dan ook dat je binnenkort een foto plaatst!Het is nu 12.45 uur en we gaan zo naar de "verjaardag" van Jeff.Heel veel plezieren zuip niet teveel!Veel liefs van ons.

  • 23 April 2006 - 14:28

    Debby:

    He leffie,
    Gerard Joling? Dat gaat wel ff te ver...Ja, dat heb je helemaal gemist. In nederland lopen nu heel veel mensen rond met een shirt waarop staat "ik heb er de kracht niet voor".........Dus
    veel plezier in
    Azie. XXXXXXXXXXXXXXx

  • 23 April 2006 - 15:25

    Cockie:

    Ooooowww...
    "Gonna buy me a ticket to the tropics?" ;-)

  • 23 April 2006 - 18:28

    Gerda:

    Hee Sam
    Leuk je weer even te lezen.Als je weer thuis bent wil ik wel een stukje met je mee fietsen ,hoor! Meid ik leer nog helemaal snel typen met dit evenement!Het regent hier dat ,t giet,maar morgen wordt het iets warmer (we hebben nu nog de winterjas aan als we naar buiten gaan!Nou ,meisje ik ga aan de koffie,en Peking Expres kijken,ik zou zeggenTot morgen!

  • 24 April 2006 - 21:08

    L!zzzy:

    Hé Sam en Ro :) Gerard Joling is wel even te veel van het goede he.. mensen krijgen nooit een ok-beeld van NL :P x Liz

  • 26 April 2006 - 07:22

    Map En Jan:

    Het is vandaag alweer woensdag en ik vraag me af of jullie nog steeds fietsen of inmiddels in Hue zijn aangekomenHet regent hier een beetje en het is nog steeds te koud voor de tijd van het jaar! Verder gaat alles gewoon z'n gangetje. We rollen van de een in de andere dag. Ik neem aan dat het bij jullie een stuk spannender is en ben erg benieuwd waar jullie nu weer zitten. Gisteravond naar Joling en zijn zuster gekeken, leuk!! Ik weet eigenlijk niet zo veel te melden en wil je ook niet "lastig " vallen met ons gewone leventje maar ik heb nog wel wat leuke gezegdes voor je. Als je soms denkt, jezus daar heb je haar weer, zeg het dan even he?

    "Blijf wie je bent, er zijn al genoeg anderen."

    "Maak je geen zorgen voor de dag van morgen,
    want de dag van morgen heeft zijn eigen zorgen!"

    " Soms kijk ik naar mijn jas, mijn schoenen of mijn sokken, zij zullen er nog zijn als ik al ben vertrokken "!

    Zo, meid dit was het weer even voor vandaag!
    Ik ga straks met Ger op bezoek bij Lin. Veel liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Azie 2006

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2006

Okee, dan toch nog maar een bericht

30 Mei 2006

Het houdt maar niet op...

28 Mei 2006

De laatste dagen.....

24 Mei 2006

Ach

19 Mei 2006

De Tijger Tempel en Ko Tao

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 26814

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 07 Februari 2014

St. Kitts

21 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Martinique/IACA

27 Juni 2010 - 02 Augustus 2010

veldwerk DR 2010

18 Juni 2008 - 25 Augustus 2008

Veldwerk Curacao en Dominicaanse Republiek

21 Mei 2009 - 27 Juni 2008

Veldwerk St. Lucia

28 Februari 2006 - 31 Mei 2006

Azie 2006

24 Januari 2010 - 30 November -0001

DR 2010

Landen bezocht: