Godverdomde Vrijdag - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van johosamantha - WaarBenJij.nu Godverdomde Vrijdag - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van johosamantha - WaarBenJij.nu

Godverdomde Vrijdag

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg

14 April 2006 | Hong Kong, Hong Kong

Juist, we gingen vanmorgen dus op pad om Het Pakket te versturen. Ik had drie van die dunne platic tasjes van (volgens mij) in totaal 3 kilo, en was blij dat we er zo vanaf zouden zijn. Er zitten wat souvenirs en overbodige spullen zoals een dik vest enzo in. We moesten eerst nog naar een bank om even een cheque te wisselen of te pinnen. De banken waren kennelijk allemaal dicht omdat het Goede Vrijdag is. Maarja, we konden gelukkig evengoed nog pinnen. Na lang te hebben gelopen - nouja, met die tasjes duurt het lang - waren we dan eindelijk bij het International Post Ofice. Natuurlijk was deze ook gesloten, net als alle andere postkantoren hier. Tot en met maandag. Toen moesten we maar weer terug met onze tassen.... Als het 'goed' is, zijn er op zondag twee postkantoren open van 09:00 tot 14:00, dus dan moeten we het maar gewoon op het allerlaatste moment gaan doen. Wat we nu de rest van de dag moeten doen....
Oja, Map: het is hier allemaal vrij duur, en we zijn denk ik een beetje te gierig om al die lekkere dingen te kopen. Maar toen Rosanne tante was geworden, hebben we onszelf wel even op een gebakje getrakteerd. En veel plezier in Limburg!

  • 19 April 2006 - 14:53

    Cis:

    hallo Sam, ik kreeg vanmorgen je smsje dat je op de boot lag te zonnen. Lekker hoor. Ben je al bruin? Ik hoop snel weer wat van je te horen.Ik ben bijdewee Lin en Marco hun trouwdag niet vergeten (dankzij jouw. Goed he van map dr uitslag,de smsjes gingen wat raar maar ik zat op mn werk dus vandaar.Nou veel plezier en tot horens/sms/msn. Ik hou van je!!!XXXXXXXXXX

  • 19 April 2006 - 14:53

    Janneke:

    cffgggggggggg dag lieve sam hoe is het in china?xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxjjjjknnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

  • 19 April 2006 - 20:52

    Gert En Bob:

    hoi Sam hier ben ik weer even
    wat een goed bericht,he van janneke?maar ze vond het wel leuk ,en ze zat even te wachten tot je wat terug zou typen,want dat zei ze (is ze zo gewend,van ms ennen denk ik) nou voor de rest gaat het hier ook mooi weer worden,dus dat beloofd wat
    ik ga vrijdag maar in m,n korte broek naar het werk ,denk ik.Wanneer komt er nou weer eens een nieuw berichtje,want ik zit nig steeds met die verdomde vrijdag!Hee meiden, zet ,m op en kijk goed uit.Niet langs stoffige wegen,en niet met vreemde mannen mee!xxxxxxxx

  • 19 April 2006 - 21:04

    Peter:

    Yo Semmy! Als alles goed gaat heb ik, als je terugkomt, mijn eigen P210!! Dan kun je eindelijk eens een keer mee! Nou kijk uit en tot de volgende ronde!

    Groeten, Peter

  • 18 April 2006 - 19:49

    Map En Jan:

    Hallo Sam!
    Ik had beloofd nog wat te schrijven, maar het is inmiddels alweer 21.45 uur, omdat ik al die tijd aan de telefoon heb gezeten met de familie. Ik vond het heel leuk je gesproken te hebben. Morgen hoor je weer meer van me.

  • 18 April 2006 - 17:33

    Gertje En Bob:

    hoi sam
    ik hoorde dat je gebeld en smest heb met holland !
    meid wat gezellig! ik denk dat we mekaar vaker "spreken"dan wanneer we gewoon hier zijn.Ook heb ik gelezen in de krant dat de economie in China met 10 % is gestegen ,zijn jullie dat met z"n tweeen of is dat toeval?Nou meisjes, ik zou zeggen tot het volgende bericht ,en kijk uit!!!!! XXXXXXX

  • 14 April 2006 - 18:16

    Peter:

    Da's nou ook niet het eerste waar je aan denkt, Goede Vrijdag in Azie...maar je vergeet het ook nooit meer denk ik!

    Groeten en tot het volgende bericht!!!

  • 19 April 2006 - 08:44

    Menno:

    Ik heb net even je hele blog doorgelezen en erg genoten :) Ik ga in december 6 weken naar Thailand/cambodja en misschien nog wel meer. Xxx Menno

  • 19 April 2006 - 08:45

    Map En Jan:

    Hallo, hier ben ik weer! heerlijk geslapen ( ik hoop dat jullie dat ook kunnen zeggen na dat avontuur met die spin! ). Hebben jullie er nog meer gezien en doodgeslagen of bleef het bij die ene? Ik hoop het wel, vooral omdat je er vroeg uit moest. Als je dit leest ben je alweer een eindje op weg. Ik hoop voor je dat het niet meer regent.
    Toen wij in Limburg waren regende het ook terwijl het in Zaandam lekker zonnig was! Maar ja, je kunt niet alles hebben .
    Ik zou nog even vertellen hoe ons weekend was: heel erg gezellig en ontspannend. Wat ons wel opviel: er waren heel veel Chinezen! Helaas wilden ze niet met ons op de foto omdat we niet wit genoeg waren. Verder was het eten heerlijk en niet duur.We hebben, ondanks de vogelgriep, bijna elke dag kip gegeten en leven nog steeds! Van het uitzicht hebben we erg genoten, als je op de Gulpenerberg stond keek je tot Duitsland aan toe! Maar dat hebben we maar niet gedaan i.v.m. de conditie. De treinreis is prima verlopen alleen wat duur: we moesten natuurlijk "enkeltjes" nemen en waren voor de heen en terugreis 112 euro kwijt. Maar dan zaten we wel eerste klas en dat is ook wel prettig want dan ben je vrijwel altijd zeker van een goede zitplaats. Nou Sam, dit was het weer even,we kijken met spanning uit naar je volgende bericht! Veel plezier en kijk uit!

  • 18 April 2006 - 23:25

    Debby:

    Hoi lieve monty...oke...ik heb het toch niet volgehouden, en toch de spoiler gelezen...Echt supervet!!!! Een ocarina wil ik al zo lang (echt waar!!) Je hebt mijn dag echt helemaal goedgemaakt!!!!!!!!
    Ik hou van je XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 15 April 2006 - 22:31

    Gertje En Bob:

    hoi meiden, ik ben ook weer in het land,nadat we er een paar dagen op uit zijn geweest.wij zaten in gees ,en dat was ook behoorlijk druk ,om maar nietvan de drukte op de nederlandse wegen te spreken! ik ben blij dat ik je weer even heb gelezen en dat alles goed gaat! baydeway je moet de groeten van de C 1000 groep hebben, en van ons ook ,natuurlijk xxxxxx

  • 17 April 2006 - 17:23

    Debby:

    Hoi lieve Samantha...Ik ben net terug van mijn weekendje ENkhuizen, jaja, dat is weer eens wat anders dan
    HongKong. Vandaar dat ik nog niet op je mailtje heb gereageerd. Ik ga morgen ff naar t postkantoor om
    te vragen van
    die kaartjes van An dinges. Ik heb alleen nog ff geen geld, dus ff kijken of ik kan reserveren ofzo...Voor de rest heb ik de spoiler nog niet bekeken. Maar ik weet niet hoelang ik dat nog volhou.....Ik hou van je XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Azie 2006

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2006

Okee, dan toch nog maar een bericht

30 Mei 2006

Het houdt maar niet op...

28 Mei 2006

De laatste dagen.....

24 Mei 2006

Ach

19 Mei 2006

De Tijger Tempel en Ko Tao

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 26802

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 07 Februari 2014

St. Kitts

21 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Martinique/IACA

27 Juni 2010 - 02 Augustus 2010

veldwerk DR 2010

18 Juni 2008 - 25 Augustus 2008

Veldwerk Curacao en Dominicaanse Republiek

21 Mei 2009 - 27 Juni 2008

Veldwerk St. Lucia

28 Februari 2006 - 31 Mei 2006

Azie 2006

24 Januari 2010 - 30 November -0001

DR 2010

Landen bezocht: