We hebben China overleefd! - Reisverslag uit Macau, Macau van johosamantha - WaarBenJij.nu We hebben China overleefd! - Reisverslag uit Macau, Macau van johosamantha - WaarBenJij.nu

We hebben China overleefd!

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg

10 April 2006 | Macau, Macau

Nou, die busreis was me wat zeg! Ten eerste had die doos ons natuurlijk al het verkeerde ticket gegeven, naar Gangzhou, en toen we om half zeven klaar zaten om te vertrekken, zei ze dat we pas om half tien zouden vertrekken! Toen was ik echt even boos, want we hebben nog nooit zoveel service-geld moeten betalen, Y 50, en nog nooit zo een slechte service gehad. We hebben dus gewoon nog wat langer op het terassje gezeten, en nog smakelijk gelachen om de muziek enzo.
De bus was redelijk comfortabel, hoewel het bedje net iets te klein was. Helaas hadden we allebei erg weinig geslapen. Rond acht uur waren we in Guangzhou, waar we een stukje gelopen hebben om de bus naar Macau te pakken. Dat kostte Y 60, en ze verzekerde me dat de bus echt tot in Macau zou gaan. Eerst moesten we in een klein busje, en daarna vanaf een of ander hotel in een grote, luxe bus waar we maar met een paar mensen in zaten. Na ongeveer drie uur stopte de bus, en moesten we uitstappen. We moesten door de douane. het was erg warm, en ik had mijn winterjas natuurlijk aan, en die zware tas, dus dat was echt fijn. Ik had ook nog een verkeerd formuliertje bij de douane van Macau, dus toen was ik helemaal blij. Uiteindelijk kwam alles natuurlijk goed, en konden we eindelijk voet zetten in Macau. De bus was natuurlijk nergens te bekennen, en we hadden geen patacas (het geld in Macau), terwijl we met de bus naar het centrum wilden. En zo heb ik voor het eerst in mijn leven zwart gereden. Toen kreeg ik het nog warmer....
Macau is erg klein, de hoofdstraat is kleiner dan de westzijde, maar het ziet er allemaal wel leuk uit. Er zijn Portugese gebouwen en kerken, en wat meer Chinese oostblok-flats enzo. Het is wel raar om die mix hier zo te zien, de mensen zijn ook bijna allemaal half portugees/half chinees. Ik vind de mensen hier wel wat vriendelijker, en het verkeer is ook niet zo vreselijk hier (ze stoppen gewoon voor je op het zebrapad!). Het is wat duurder, maar we leven van hele grote appels van 40 eurocent, en van de McDonald's; ter indicatie: gisteren had ik een grilled chicken burger, patat met mayo (ja, dat hebben ze hier!!!), en een kleine milkshake voor E 2,80. Dat valt toch best mee. Ze hebben hier ook McFlurry's met Oreo, dus dat is helemaal perfect! Genoeg over het eten.... Het is trouwens heel erg warm, en vandaag schijnt de zon ook echt. Jaja, de eerste kleur komt weer in mn huid! We hebben hier bijna alles gezien wat er te zien valt, het museum, uitkijkpunten, kerken en weet ik veel wat, en het was allemaal erg mooi. Ik vind het erg leuk om hier te zijn, maar ook om morgenmiddag naar Hong Kong te vertrekken. Onze ferry vertrekt om 14:00. Ik hoop dat dat een beetje soepel gaat met de douane.
Ik vind het ook leuk om hier een keer geweest te zijn, het is een heel apart landje, en ik denk dat er niet zoveel mensen zijn die in Macao geweest zijn.

  • 10 April 2006 - 08:49

    Ron:

    Altijd weer leuk wat te lezen en te horen. Benieuwd naar Hong-Kong, daty is zo een beetje het drukste wat je je kan voorstellen. (Had je Jos nog gezien?)
    Groeten en ly xxxx

  • 10 April 2006 - 09:57

    Map En Jan:

    Hallo Sam!
    Wat een leuk "verhaal" om te lezen zeg. Ik vind het heel knap van jullie om overal zomaar op af te gaan. Hoe mooi je het ook beschrijft en hoe mooi het er ook zal zijn, het zou voor mij niets zijn hoor, maar dat wist je natuurlijk al. Ik zou het heel graag willen en benijd de mensen die het wel leuk vinden, maar ik blijf toch liever een beetje in de "buurt"!Vorige week ben ik begonnen met de banden van Pekingexpres te bekijken maar ben er al snel mee gestopt omdat ik het veel te rommelig vond met al die brommers en de rest van het verkeer. Nou meiden, heel veel plezier in Hong Kong en kijk uit met dat "zwartrijden"! O ja, wat voor muziek was het waar jullie zo om gelachen hebben? Toch geen Nederlandstalige muziek, hoop ik. Veel liefs en we blijven jullie volgen hoor!

  • 10 April 2006 - 15:31

    Cis:

    Wat een leuk verhaal, en wat lekker dat ze patat met mayo hebben.Ik zou zeggen geniet er nog even van en veel plezier in Hong-Kong. (ik hoop snel weer wat van je te horen)XXXX

  • 10 April 2006 - 22:18

    Debby:

    He ik ben blij weer wat van je te horen!! Morgen (nu dus) lekker naar HongKong. Dat lijkt me echt zo leuk!! En hmmmmmm oreo
    flurry!! Ik hou van je!! KUSJES

  • 10 April 2006 - 22:20

    Debby:

    He ik ben blij weer wat van je te horen!! Morgen (nu dus) lekker naar HongKong. Dat lijkt me echt zo leuk!! En hmmmmmm oreo
    flurry!! Ik hou van je!! KUSJES

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Macau, Macau

Azie 2006

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2006

Okee, dan toch nog maar een bericht

30 Mei 2006

Het houdt maar niet op...

28 Mei 2006

De laatste dagen.....

24 Mei 2006

Ach

19 Mei 2006

De Tijger Tempel en Ko Tao

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 26794

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 07 Februari 2014

St. Kitts

21 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Martinique/IACA

27 Juni 2010 - 02 Augustus 2010

veldwerk DR 2010

18 Juni 2008 - 25 Augustus 2008

Veldwerk Curacao en Dominicaanse Republiek

21 Mei 2009 - 27 Juni 2008

Veldwerk St. Lucia

28 Februari 2006 - 31 Mei 2006

Azie 2006

24 Januari 2010 - 30 November -0001

DR 2010

Landen bezocht: