Even terug naar de beschaving... - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van johosamantha - WaarBenJij.nu Even terug naar de beschaving... - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van johosamantha - WaarBenJij.nu

Even terug naar de beschaving...

Door: Samantha

12 April 2006 | Hong Kong, Hong Kong

Nouja, het is wel wat anders dan Amsterdam, maar toch. Geen mensen die overal alles op straat gooien, smakken of rochelen of wat dan ook. Veel wolkenkrabbers, en ook een lekker zonnetje erbij; het is hier perfect. We zijn in Macau zelfs een beetje verbrand...
Ik denk dat het ook wel goed uitkomt om dit precies midden in de reis te hebben, voor we er weer tegen aan gaan in de komende arme landen - hoewel dat natuurlijk ook weer leuk is. De reis met de ferry duurde ongeveer een uur, toen we hier aankwamen waren er zeer behulpzame mensen die ons vertelden dat en hoe we met de metro moesten gaan om naar Kowloon te komen. Toen we de metro uit kwamen, stond er meteen een mannetje die wel een hotel voor ons wist. Ergens in een gigantische toren, op de zeventiende verdieping.... We hebben natuurlijk wel even gekeken, maar het was een klein tweepersoonsbed dat tussen drie muren geklemd was, met daarvoor 1m2 ruimte. We hebben uiteindelijk op de vijftiende verdieping een schone kamer met tv en badkamer voor 9 euro pppn gevonden, dus dat is een hele mooie prijs. De prijzen hier vallen me sowieso wel mee, de McDonalds is bijvoorbeeld net zo duur als het steeds was. Er zijn hier ook vreselijk veel Hello Kitty spullen, en ik heb geen idee wat ik nou wel en wat ik niet moet kopen... Maar goed, we hebben al wat rondgelopen in Kowloon en vandaag op 'het eiland' Hong Kong. De mensen zijn hier een stuk vriendelijker dan in China, en als het goed is is dat ook in de komende landen zo - hoewel ze in Cambodja bijvoorbeeld wel erg opdringerig verkopen. Maargoed, ik weet niet zo goed wat we hier nog gaan doen, misschien nog een keer naar Victoria peak ofzo, en we moeten natuurlijk nog het visum regelen voor Cambodja, en het postpakket opsturen (wat steeds maar groter wordt..).

• 12 April 2006 - 16:28

Peter:

Nou, fijn dat jullie de beschaving gehaald hebben, en ook vriendelijke mensen tegenkomen! Geniet er nog even lekker van! Groeten en ontspan ze! xxx Peter

• 13 April 2006 - 06:38

Cis En Ron:

Hoi Sam. Lekker hè weer een beetje beschaving. Hong-Kong moet wel vreselijk indrukwekkend en akelig druk zijn. Kom maar op met de foto's. Oh ja, ontvang je onze (bijna dagelijkse)SMS-jes nog? Groeten en ly xxx