Ahhhh...Yangshuo.... - Reisverslag uit Yangshuo, China van johosamantha - WaarBenJij.nu Ahhhh...Yangshuo.... - Reisverslag uit Yangshuo, China van johosamantha - WaarBenJij.nu

Ahhhh...Yangshuo....

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg

02 April 2006 | China, Yangshuo

Door complictaies kon ik gisteren niet op internet, maar ik wil alsnog even Yolan feliciteren! Drie luchtzoenen van mij!
Over die jongen: dat was echt een vreselijke kutchinees. Na het internet waren we eindelijk van hem af. Hij heeft overigens ook nog Edelweiss voor ons gezongen.
Zo, eindelijk zijn we dan in Yangshuo... Een heerlijk stadje met veel westerse dingen, waar je wel aan toe bent na vier weken China. Lekker eten, meer westerse mensen, en toch nog ontzettend mooie natuur. We zitten hier midden tussen de begroeide karstbergen. De omgeving is echt heel erg mooi hier, totaal anders dan de rest van China. De lucht hier is ook een stuk schoner.
Gisteren hebben we een fiets gehuurd en zijn we naar de Moon Hill gefietst, maar daar was niet heel veel aan. Toen zijn we doorgegaan naar de Water Cave, wat een must-do is in dit gebied. We moesten in een vreselijk klein gammel bootje stappen, wat bijna omging, en vervolgens echt zo plat mogelijk bukken om de grot in te varen. Dat vond ik erg benauwd....Uiteindelijk konden we wel weer gewoon uitstappen en verder lopen (soms wel erg gebukt...). Het was ook wel glad, en ik ben twee keer uitgegleden. In de grot waren heel veel mooie stalactieten en -mieten. Het was allemaal wel mooi, maar ik was erg blij toen ik er weer uit was. Daarna zijn we weer naar Yangshuo gefietst, en hebben we hier weer heerlijk gegeten.
Vandaag zijn we naar een parkje gegaan in de stad, met een paar van die karsttoppen. Die hebben we natuurlijk beklommen, en het uitzicht was erg mooi. Op de weg naar beneden zijn we nog geflasht door een achterlijke Chinees, waar ik om moest lachen, en ik denk wel dat dat de beste reactie is..... Verder zijn er hier erg veel souvenirs te koop, dus daar zijn we ook wel een tijdje zoet mee. Ik verheug me nu al op het avondeten.....

  • 03 April 2006 - 13:14

    Map En Jan:

    Hallo Sam!
    Ik hoorde net van Cis (03-04-06)dat je zo beroerd bent geweest en hoop dat je inmiddels weer wat opgeknapt bent.Wel zielig voor je, vooral omdat je je zo verheugde op het "lekkere" eten.Nou, meid doe rustig aan en je hoort weer van ons.

  • 03 April 2006 - 19:18

    Linda:

    Wat zijn jullie aktief bezig geweest zeg! Maar daarna werd dat al gauw minder als ik t goed begrepen heb. Ik hoop dat je weer een beetje opgeknapt bent en dat je de komende twee maanden weer lekker kan genieten van de mooie dingen die je nog gaat doen. Groeten van ons vieren (marco is nu echt ziek en janneke niet meer!) en tot gauw!!

  • 02 April 2006 - 07:28

    Ron:

    Als ik het goed begrijp worden de chinezen "wat vrijer"..... Ik zou rustig aan doen met de souveniers; moeten jullie allemaal meesjouwen Ben wel blij dat het met het eten beter gaat. Komen jullie steeds meer herkenbare dingen tegen of zijn jullie gewoon aan de chinese keuken aan het wennen? ly xxxx

  • 02 April 2006 - 10:59

    Will:

    Goed dat de "love-Chinees" Edelweiss zong en niet rode rozen. (lode loze )...En Ron bedoeld met "Komen jullie steeds meer herkenbare dingen tegen" of je dat leuke hondje wat je zag lopen al gefrituurd op je bord ligt..

  • 02 April 2006 - 11:00

    Peter:

    Dus nu zijn jullie in een meer 'westers' gebied van China als ik het goed begrijp? Kun je je daar nu ook beter verstaanbaar maken en zo? En hier blijven jullie iets langer he? Het was weer leuk om je bericht te lezen, en om net met je te msn'en. Nou Sam, tot de volgende ronde en geniet er van!

  • 02 April 2006 - 18:53

    Debby:

    Joehoe! Fijn dat jullie nu in een wat relaxter gebied zitten. Maar hierna ga je naar Hongkong, toch? Dat is ook vrij westers. Ik hoor je snel weer! XXXjes Love you

  • 02 April 2006 - 20:08

    Gerda:

    hee sam
    wat gezellig o,m je weer even te lezen, de volgende keer hoop ik datik kan mee sms-en of weet ik hoe dat heet!
    wanneer komen er weer foto,s bij of staan die er intussen al ,(dat ik ze nog niet gevonden heb)ik kan het ook aan je moeder vragen,maar dit is makkelijker.verder hopen we dat jullie echt lekker hebben gegeten,en dat het niet alleen bij verheugen is gebleven! tot gauw,bob en ger.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Yangshuo

Azie 2006

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2006

Okee, dan toch nog maar een bericht

30 Mei 2006

Het houdt maar niet op...

28 Mei 2006

De laatste dagen.....

24 Mei 2006

Ach

19 Mei 2006

De Tijger Tempel en Ko Tao

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 26822

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 07 Februari 2014

St. Kitts

21 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Martinique/IACA

27 Juni 2010 - 02 Augustus 2010

veldwerk DR 2010

18 Juni 2008 - 25 Augustus 2008

Veldwerk Curacao en Dominicaanse Republiek

21 Mei 2009 - 27 Juni 2008

Veldwerk St. Lucia

28 Februari 2006 - 31 Mei 2006

Azie 2006

24 Januari 2010 - 30 November -0001

DR 2010

Landen bezocht: