De treinreis en Guilin - Reisverslag uit Guilin, China van johosamantha - WaarBenJij.nu De treinreis en Guilin - Reisverslag uit Guilin, China van johosamantha - WaarBenJij.nu

De treinreis en Guilin

Door: Samantha

30 Maart 2006 | China, Guilin

Toen we gisteren vol goede moed de trein in stapten, werden we toch weer even verrast. Er was ons verteld dat de hard sleeper 6 bedden zou hebben in plaats van 4, maar er zaten helemaal geen muurtjes tussen de bedden en de gang! Wel tussen elk e zes bedden, gelukkig... Eigenlijk lag je dus gewoon met de hele wagon 'op een kamer'. Maargoed, eigenlijk viel het allemaal best mee. Het was nog best ruim (natuurlijk), en er waren geen vervelende Chinezen in de buurt. Toch heb ik de hele nacht ongeveer 15 minuten geslapen. We kwamen rond 5 uur 's ochtends in Guilin aan, dat was ook wel naar. Aangezien het een kleine stad, besloten we naar het hotel te lopen. Na wat moeite konden we toch inchecken. De kamer die we nu hebben, is de duurste tot nu toe. Daar mag je dan wat van verwachten, aangezien we best mooie kamers hebben gehad... Nou, we hebben dus ook nog niet zo een kleine, en vieze kamer gehad als deze. De w.c. is Chinese stijl, dus een gat in de grond, en de douche hangt er recht boven. Het is vreselijk klein en we hebben een tweepersoonsbed dat aan drie kanten door een muur is ingesloten. Toen we door de gang liepen zagen we veel grotere kamers, terwijl wij de duurste hadden. Kennelijk heeft ze ons gewoon de klotekamer gegeven aangezien ze geen zin had om ons vamorgen te helpen. Natuurlijk gaan we vanmiddag ook om een andere kamer vragen.
Vandaag zijn we naar de Solitary Beauty Peak gegaan. Dat is een karst-heuvel midden in stad, waarvandaan je een mooi uitzicht hebt over de hele stad en de omliggende karsttoppen. Deze Peak ligt in een een parkje, met wat tempeltjes en grotjes. Dat was allemaal wel mooi. Onderweg kwam er een Chinese jongen naast ons lopen, die graag zijn Engels met ons wilde oefenen. Hij wil ook graag een vriendin, en daar houdt hij maar niet over op. Tot op heden zijn we nog niet van hem af.....
Als het goed is gaan we morgen met de bus naar Yangshuo, dat duurt ongeveer een uur.

• 30 Maart 2006 - 17:33

Peter:

Ben benieuwd of het jullie gelukt is een betere kamer te krijgen! Bij jullie is het nu 01.33 uur, dus ik zal maar niet op een berichtje blijven wachten....Tot morgen!!!!

Groeten, Peter

• 01 April 2006 - 08:11

Cis:

Ik ben benieuwd of jullie een andere kamer hebben gekregen.Bijdewee zou je ook foto´s willen maken waar jezelf op staat? (wij zouden dat bijzonder op prijs stellen thuis). LY en veel plezier XXXXX

• 30 Maart 2006 - 08:09

Map En Jan:

Hallo meiden!
    Sam, allereerst bedankt voor je kaart, ik ben er erg blij mee en zal 'm goed bewaren want wanneer krijg je nou een kaart uit China?
    Als ik zo jullie verslagen lees zou ik bijna zin krijgen om ook eens die kant op te gaan..
    Gelukkig kan ik het gevoel onderdrukken.Maar een Chinese neef zie ik eigenlijk wel zitten hoor!
    We vinden het heel erg knap van jullie om zomaar overal op af te gaan.De verslagen zijn heel leuk om te lezen.Het verslag van de busreis was natuurlijk minder leuk maar ik heb wel een mooi gezegde daarvoor:" kijk nooit achterom,tenzij u die kant op gaat". Zo, dit was het wel even voor vandaag.Een hele fijne dag enne....hoe heet die jongen eigenlijk? liefs van Map en Jan.

• 30 Maart 2006 - 08:55

Will:

Wat een vervelende mensen zeg die chinezen. ze belazeren je keer op keer. (behalve hier in Nederland want bij het chinees restaurant krijg je altijd te veel ) "t is zeker gewoon een tegenactie in de vorm van "wat jullie thuis vreten pakken we hier weer af :-) ". Maar goed..
    P.s. kijk uit voor chinese jongens die Engels willen leren en een vriendin zoeken..Alhoewel..een lief half-chinees babytje is natuurlijk altijd leuk in de familie...
    Groetjes Will

• 30 Maart 2006 - 09:57

Groetjes Will

• 30 Maart 2006 - 09:59

Will:

sorry..site stond nog open en dan verzendt ie m blijbaar nog een keer.

• 30 Maart 2006 - 21:20

Gerenbob:

dat lijkt mij ook wel wat met z,n allen op een kamer,en dan onderhand met de trein,ja,gezellig.
    meid het is net of je in de peking expres zit ,zo zie ik dit een beetje voor me,en .....hebben jullie al een beetje verkering?
    nou meiden tot morgen.kijk goed uit.

• 30 Maart 2006 - 23:00

Debby:

Joehoe!! Is het een knappe of een lelijke chinees?? En Gatverdamme een gat in grond..dat is echt ranzig. Love you Monty!! XXX Debby