Wanshu Tempel en Du Fu's Cottage - Reisverslag uit Chengdu, China van johosamantha - WaarBenJij.nu Wanshu Tempel en Du Fu's Cottage - Reisverslag uit Chengdu, China van johosamantha - WaarBenJij.nu

Wanshu Tempel en Du Fu's Cottage

Door: Samantha

20 Maart 2006 | China, Chengdu

Wederom hebben we lekker uit kunnen slapen. Ik heb ook heerlijk ontbeten/gebruncht met toast, jam, bacon en ei en lekkere koffie. Anyway, 's middags zijn we naar de Wanshu Tempel gegaan, dat was wel leuk maar we waren er snel uitgekeken. In de Lonely Planet stond iets over een 'underground funhouse that is one of the weirder experiences in Chengdu' in het People's Park(waar we Mr. Lee waren tegengekomen). Na een busritje waren we daar, maar het was helaas gesloten. Toen besloten we naar een park te gaan waar 'Du Fu's Cottage' in staat. Du Fu was een dichter die in de achtste eeuw leefde, en erg veel geschreven heeft. Het was een mooi park, met veel kleine tempeltjes en slootjes. De rest van de middag hebben we daar gespendeerd, en rond vijf uur waren we weer in het hostel, waar we patat met mayo hebben gegeten (ik heb al twee dagen achter elkaar nasi gegeten, dus was er wel weer aan toe), en als toetje heb ik een heerlijke Vienetta op een stokje - van 30 cent - gegeten. Dat is nou iets wat ik echt ga missen in Nederland.....

• 20 Maart 2006 - 10:51

Ron:

Een soort van "ketchup on a stick" dus. Het verbaasd me dat je daar patat met mayo kan krijgen maar het is wel fijn om zo af en toe iets herkenbaars te eten. Als je thuis komt zullen we, speciaal voor jou, een stokje in een vienetta steken en deze zo aanbieden. Tot gauw! Ly xxx

• 20 Maart 2006 - 11:20

Pietje:

Hoi sam Het klinkt erg leuk daar ik zou ook wel eens in China willen zijn om te kijken hoe ze daar leven :D maar achhh.... By the way Ga je elke zaterdag en zondag op MSN Of kan iemand anders zoals cis of ron het anders even zeggen alvast bedankt ;):) :D ik ga eten doeiiii

Pietje

• 20 Maart 2006 - 22:07

Debby:

ik ben blij dat je lekker eet! KUssssssssssss

• 20 Maart 2006 - 22:50

Gerda:

hoi hoi sam en roos
    ik heb ook een busritje gemaakt,maar ik moest eerst 19,80 ebro,s neerleggen,en ik heb geen ijsje op een stokje gegeten
    en ook niet zonder stokje,en ook geen patat met mayo.Nou meisjes,groetjes aan de chinezen en tot de volgende keer ! xxx