Banpo - Reisverslag uit Xi'an, China van johosamantha - WaarBenJij.nu Banpo - Reisverslag uit Xi'an, China van johosamantha - WaarBenJij.nu

Banpo

Door: Samantha

16 Maart 2006 | China, Xi'an

Allereerst wil ik natuurlijk even Gerrrie feliciteren met haar verjaardag!
Gisteren heb ik wederom niet geschreven...We waren vrij laat ons bed uit, en rond half 1 namen we de bus richting Banpo. 10 Cent en veertig minuten verder waren we er dan eindelijk. Nouja, we waren twee haltes te ver uitgestapt en moesten dus ook nog een stukje lopen. Het was gisteren wel lekker weer, dus zo erg was het niet. Bij het museum stond een bordje dat de entree goedkoper was omdat een zaal verbouwd werd. Natuurlijk zijn we evengoed 'naar binnen' gegaan. Al snel bleek dat de zaal die verbouwd werd, zo ongeveer alles bevatte wat er in het museum te zien was. Het complete opgegraven dorp lag eronder, en dat konden we dus niet zien. Na nog even de werkmannen gesmeekt te hebben of we misschien heel kort naar binnen mochten, zijn we maar verder gegaan. er waren nog wel wat zaaltjes met aardewerk dingen en stenen sieraden enzo, maar helaas stond nergens bij hoe oud het precies was. Ik weet dat de oudste vondsten van die cultuur ongeveer 6000 jaar oud zijn, maar we zagen ook aardewerk met schrift erop, dus die waren waarschijnlijk een stuk minder oud. Het had allemaal veel potentie.....
Na Banpo zijn we weer richting huis gegaan, waar ik nog even in een internetcafe/kelder/krocht een poging heb gedaan te internetten, maar toen bleek dat er geen MSN was en het toetsenbord plakte ben ik ook maar naar het hotel gegaan om daar verder te gaan.
Vanmiddag vertrekt onze trein rond vijf uur, dus we moeten de komende drie en een half uur nog vol maken. Ik hoop dat deze trein net zo netjes is als de vorige...Morgenochtend komen we rond half tien aan.

• 16 Maart 2006 - 11:38

Kitty:

Hoi Sam
    Leuk weer wat van je te horen. Wat jammer dat het nu alweer in de steigers stond, dat schiet niet op zo maarja. Ik hoop dat de treinreis een beetje meevalt en dat we snel weer iets van je horen.
    Groetjes en kijk uit ! xxx

• 16 Maart 2006 - 12:57

Will:

Hee Sam !! Ik zit nét even te kijken op je site want ik weet zojuist pas van het bestaan ervan. Maarre Leuk ! Ik ga elke dag even kijken. Zijn er nog goeie chinese restaurantjes te vinden ?? En doe elke Chinees de groeten van me.

Groetjes,

Will ( het weer is hier trouwens koud en miezerig..wellicht leuk om te weten )

• 16 Maart 2006 - 18:48

Peter:

Mooie foto's Sam!

Het is hier trouwens 20 graden en zonnig, Will lult maar wat! :) (geintje Will voordat je weer kwaad bent)

Nu even gewoon; erg mooie foto's dus, ik ben echt zeer benieuwd naar de rest!!

• 20 Maart 2006 - 10:52

Gerrie:

dank je wel voor je bericht. heb het net pas gehoord dat je een bericht voor me had.veel plezier nog.laat nog wat van horen.kusjes gerrie