Banpo - Reisverslag uit Xi'an, China van johosamantha - WaarBenJij.nu Banpo - Reisverslag uit Xi'an, China van johosamantha - WaarBenJij.nu

Banpo

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg

16 Maart 2006 | China, Xi'an

Allereerst wil ik natuurlijk even Gerrrie feliciteren met haar verjaardag!
Gisteren heb ik wederom niet geschreven...We waren vrij laat ons bed uit, en rond half 1 namen we de bus richting Banpo. 10 Cent en veertig minuten verder waren we er dan eindelijk. Nouja, we waren twee haltes te ver uitgestapt en moesten dus ook nog een stukje lopen. Het was gisteren wel lekker weer, dus zo erg was het niet. Bij het museum stond een bordje dat de entree goedkoper was omdat een zaal verbouwd werd. Natuurlijk zijn we evengoed 'naar binnen' gegaan. Al snel bleek dat de zaal die verbouwd werd, zo ongeveer alles bevatte wat er in het museum te zien was. Het complete opgegraven dorp lag eronder, en dat konden we dus niet zien. Na nog even de werkmannen gesmeekt te hebben of we misschien heel kort naar binnen mochten, zijn we maar verder gegaan. er waren nog wel wat zaaltjes met aardewerk dingen en stenen sieraden enzo, maar helaas stond nergens bij hoe oud het precies was. Ik weet dat de oudste vondsten van die cultuur ongeveer 6000 jaar oud zijn, maar we zagen ook aardewerk met schrift erop, dus die waren waarschijnlijk een stuk minder oud. Het had allemaal veel potentie.....
Na Banpo zijn we weer richting huis gegaan, waar ik nog even in een internetcafe/kelder/krocht een poging heb gedaan te internetten, maar toen bleek dat er geen MSN was en het toetsenbord plakte ben ik ook maar naar het hotel gegaan om daar verder te gaan.
Vanmiddag vertrekt onze trein rond vijf uur, dus we moeten de komende drie en een half uur nog vol maken. Ik hoop dat deze trein net zo netjes is als de vorige...Morgenochtend komen we rond half tien aan.

  • 16 Maart 2006 - 11:38

    Kitty:

    Hoi Sam
    Leuk weer wat van je te horen. Wat jammer dat het nu alweer in de steigers stond, dat schiet niet op zo maarja. Ik hoop dat de treinreis een beetje meevalt en dat we snel weer iets van je horen.
    Groetjes en kijk uit ! xxx

  • 16 Maart 2006 - 12:57

    Will:

    Hee Sam !! Ik zit nét even te kijken op je site want ik weet zojuist pas van het bestaan ervan. Maarre Leuk ! Ik ga elke dag even kijken. Zijn er nog goeie chinese restaurantjes te vinden ?? En doe elke Chinees de groeten van me.

    Groetjes,

    Will ( het weer is hier trouwens koud en miezerig..wellicht leuk om te weten )

  • 16 Maart 2006 - 18:48

    Peter:

    Mooie foto's Sam!

    Het is hier trouwens 20 graden en zonnig, Will lult maar wat! :) (geintje Will voordat je weer kwaad bent)

    Nu even gewoon; erg mooie foto's dus, ik ben echt zeer benieuwd naar de rest!!

  • 20 Maart 2006 - 10:52

    Gerrie:

    dank je wel voor je bericht. heb het net pas gehoord dat je een bericht voor me had.veel plezier nog.laat nog wat van horen.kusjes gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Xi'an

Azie 2006

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2006

Okee, dan toch nog maar een bericht

30 Mei 2006

Het houdt maar niet op...

28 Mei 2006

De laatste dagen.....

24 Mei 2006

Ach

19 Mei 2006

De Tijger Tempel en Ko Tao

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 26808

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 07 Februari 2014

St. Kitts

21 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Martinique/IACA

27 Juni 2010 - 02 Augustus 2010

veldwerk DR 2010

18 Juni 2008 - 25 Augustus 2008

Veldwerk Curacao en Dominicaanse Republiek

21 Mei 2009 - 27 Juni 2008

Veldwerk St. Lucia

28 Februari 2006 - 31 Mei 2006

Azie 2006

24 Januari 2010 - 30 November -0001

DR 2010

Landen bezocht: