Het Terracottaleger - Reisverslag uit Xi'an, China van johosamantha - WaarBenJij.nu Het Terracottaleger - Reisverslag uit Xi'an, China van johosamantha - WaarBenJij.nu

Het Terracottaleger

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg

14 Maart 2006 | China, Xi'an

Ja, ik heb jullie gisteren vast teleurgesteld door niks te schrijven....Maar er viel ook erg weinig te schrijven. We zijn eerst namelijk een tijd op zoek gegaan naar een bank waar we konden pinnen, en daarna hebben we ons leven moeten wagen (okee, dat is misschien een beetje overdreven) om de treinkaartjes naar Chengdu te kopen. Die waren een stuk minder duur dan we verwacht hadden, namelijk minder dan 20 euro voor een treinrit van 17 uur. Maar of dat nou een goed teken is... Donderdagmiddag vertrekken we rond 5 uur.
Na deze avonturen wilden we naar de Big Wild Goose Pagoda gaan, met de lokale bus. We waren wel in de goede bus gestapt, maar zodra we een pagode zagen zijn we uitgestapt. Dat bleek dus de Small Goose Pagoda te zijn, hier kwamen we achter nadat we de kaartjes gekocht hadden. Het was wel mooi, en de pagode stond ook in een mooi parkje. In den beginne was het plan om daarna de stadsmuren op te gaan, maar we besloten gewoon lekker naar de hotelkamer terug te gaan. 's Avonds hebben we wederom in het restaurantje hier gegeten, alleen was het deze keer uitermate vies - dat van mij dan. Ik had 'delicious beef' besteld, en kreeg dunne koude plakjes roze/bruin/rood vlees met veel vetstukjes en een vies sausje. Maargoed, genoeg daarover.
Vandaag zijn we naar het Terracottaleger gegaan. Hoewel ons meerdere keren een tour is aangeboden van 215 Yuen, hebben we toch maar gekozen voor de gewone bus van 5 Yuen en het toegangskaartje van 90 Yuen. Het was erg mooi en indrukwekkend. Het museum was mooi en duidelijk - voor de verandering, en de grote zaal was echt heel mooi. Duizenden soldaten die dezelfde kant op kijken, met paarden en karren. Er waren ook zalen waar nog gegraven werd, daar zag je dat alles nog in puin ligt als het opgegraven wordt. Rond 3 uur zijn we weer teruggegaan, en na de busreis van een uur zijn we maar meteen weer naar het hotel gegaan. Morgen gaan we naar het Banpo Neolithische dorp, de oudste resten van huisvesting ter wereld.

  • 14 Maart 2006 - 09:03

    Ron En Cis:

    Schitterend! Jammer dat je daar blijkbaar niet (net als in Griekenland) gewoon in de keuken kan aanwijzen wat je hebben wil. De treinrit lijkt me echt geweldig, ik hoop wel dat jullie een beetje een knappe plek hebben. Ben benieuwd naar de rest. Ly xxx en groeten van Jos en Chef

  • 14 Maart 2006 - 09:29

    Linda:

    Het klinkt allemaal erg mooi en indrukwekkend (behalve het eten dan!!).Ik hoop dat je snel weer wat fots's voor ons hebt. De groeten van ons allemaal en we schrijven snel weer!!

  • 14 Maart 2006 - 15:48

    Gertjenu Bob Jgertje:

    nu bob je ook kan zien ,volgen we je met z,n tweeen ,en wij vinden het er ook machtig mooi uitzien, en wachten ook op de foto,s maar wij hebben weer foto,s uit tsechie, ook al heb ik dat fout geschreven maar ik heb gewerkt hoor!!! dag,sam , en rosanne tot gauw xxxxx en hans en rani

  • 14 Maart 2006 - 16:13

    Kitty:

    Hoi Sam
    Nou jullie hebben weer veel gezien en meegemaakt.
    Jammer dat je vleesje niet lekker was, het klonk wel erg lekker! Veel plezier in Banpo, ik heb via google even wat plaatjes bekeken en het zag er wel heel bijzonder uit. Veel plezier, kijk uit en de groeten van ons. xxx

  • 14 Maart 2006 - 17:35

    Pietje:

    Klinkt leuk sam ik vind deze site trouwens erg leuk en grappig want jij zit gewoon aan de andere kant van de wereld!! ( Wij met ons " Mooie" landschap...:D :D
    ik ga weer doeiiii groeten van mij

  • 14 Maart 2006 - 18:17

    Peter:

    Tja het begint een cliche te worden, maar ook dit klinkt erg interessant! Maar wij hebben de Zaanse Schans he, vergeet dat niet! :~

    Nou meiden veel plezier bij ZVH en slaap lekker. O jullie slapen nu al want bij jullie is het 02.13 uur. Goedemorgen dan!

  • 14 Maart 2006 - 20:45

    Debby:

    Lieve mijn favoriete horkje, die nu aan de andere kant van de wereld (waar te r wereld men ook is, China is de andere kant) leuke dingen aan t doen is, en veel mooie dingen ziet. En dat terwijl ik hier naast mijn houtkachel zit met mijn vleermuisje zonder vleugels op schoot...Nee hoor, ik ben erg blij dat je dit nu allemaal kan meemaken.En ik vind het ook erg lief dat je erg veel schrijft en wij dus weten wat je allemaal uitspookt!! Jos en Chef vroegen aan me of ik de groeten wilde doen, en of je souveniertjes voor ze meeneemt. Ik hou van je! Kusjes!!!!!

  • 15 Maart 2006 - 10:48

    Debby:

    Nou Monty!!
    Het was leuk met je te chatten!1 Ik zie je snel weer, en doe de groeten aan Rosanne!! KUSJES

  • 15 Maart 2006 - 18:45

    Gertje:

    nou,sam en roos,zoals jullie zien hebben jullie een hele hoop fans aan deze kant,terwijl we toch niet allemaal even dol op chinees zijn.ik vind dat jullie nu al een hoop gezien hebben en dat terwijl jullie net 12 dagen op rit zijn.maar over 78dagen zijn jullie al weer thuis, t gaat hard hoor no

  • 15 Maart 2006 - 18:49

    Gertje:

    nou t ging nog verder maar hans stond op m,n toetsenbord,sorryik wou dus zeggen ; geniet er goed van want voor je t weet ben je weer thuis!!xxxik ga nu ook even naar banpo!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Xi'an

Azie 2006

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2006

Okee, dan toch nog maar een bericht

30 Mei 2006

Het houdt maar niet op...

28 Mei 2006

De laatste dagen.....

24 Mei 2006

Ach

19 Mei 2006

De Tijger Tempel en Ko Tao

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 26888

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 07 Februari 2014

St. Kitts

21 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Martinique/IACA

27 Juni 2010 - 02 Augustus 2010

veldwerk DR 2010

18 Juni 2008 - 25 Augustus 2008

Veldwerk Curacao en Dominicaanse Republiek

21 Mei 2009 - 27 Juni 2008

Veldwerk St. Lucia

28 Februari 2006 - 31 Mei 2006

Azie 2006

24 Januari 2010 - 30 November -0001

DR 2010

Landen bezocht: