Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van johosamantha - WaarBenJij.nu Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van johosamantha - WaarBenJij.nu

Beijing

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg

06 Maart 2006 | China, Beijing

Het is nu maandagavond, en we hebben net vreselijk hete noodles gegeten. Gisteren waren we rond tien uur in het hotel, hebben we een paar dingetjes uitgepakt en daarna even geslapen; voor ons gevoel was het namelijk 3 uur 's nachts, maar hier was het dus 10 uur 's ochtends. Rond vier uur waren we wakker - iets later dan gepland - en hebben we een paar dingen in de stad gezocht. Alles is hier heel groot en wijds opgezet, er staan hypermoderne gebouwen maar ook stukjes oude stadsmuur ertussen. De lucht is hier wel heel erg vies, en we hebben al tientallen rochels gehoord en mogen aanschouwen.
Vandaag zijn we eerst naar een hostel gegaan wat 14 euro goedkoper is; de kamer is echt mooi, alleen zijn de wc en douche op de gang. Toen we onze backpacks daar neer hebben gezet zijn we naar de Hemelse Tempel - die met dat rondje waar de keizer op stond - gegaan. Dat was erg mooi, maar helaas was de mooiste en grootste tempel gesloten vanwege een restauratie. Op de terugweg heb ik alvast een kadootje gekocht voor Debby's verjaardag, ik zal die een dezer dagen opsturen, samen met wat overbodige spullen. Ik weet nog niet wat we morgen gaan doen, misschien naar de verboden stad ofzo. Als het goed is blijven we nog ca. 4 dagen hier, dus ik zal vast wel nog een bericht schrijven.
Bedankt voor jullie leuke reacties!!

  • 06 Maart 2006 - 12:16

    Anko Gimpel:

    Klinkt allemaal super cool. Leuk stukkie. Ik ben bvenieuwd naar je nieuwe berichtjes van wat je gezien hebt. vr gr Anko G.

  • 06 Maart 2006 - 13:14

    Kitty:

    Leuk wat van je te horen!
    We zijn blij dat jullie goed zijn aangekomen. We wensen je nog heel veel plezier en kijken uit naar het volgende berichtje. Groetjes van ons. xxx

  • 06 Maart 2006 - 13:18

    Anne:

    ik vond het jammer dat ik je niet uit kon zwaaien
    maar nog veel plezier en de site is leuk ik stuur nog heel veel sturen en dus ben je nog niet van me af echt heel veel kusjes ANNE!!!!!!!!!!!!kusjes ven de zieke!!!!!!!!hahahahha

  • 06 Maart 2006 - 14:31

    Cockie:

    Gewoon keihard terugrochelen hoor! ;-)

  • 06 Maart 2006 - 14:39

    Piet ( Je):

    Heeejjj sam!! Erg leuk wat van je te horen. Wij denken bijna elke dag van : " Wat zal Sam nu aan t doen zijn. " want bij jullie is het natuurlijk veel later . Wel saai hoor zaredag avond ! hahaha nouw ik schrijf nog wel groeten van mij !!!

  • 06 Maart 2006 - 14:39

    Piet ( Je):

    Heeejjj sam!! Erg leuk wat van je te horen. Wij denken bijna elke dag van : " Wat zal Sam nu aan t doen zijn. " want bij jullie is het natuurlijk veel later . Wel saai hoor zaredag avond ! hahaha nouw ik schrijf nog wel groeten van mij !!!

  • 06 Maart 2006 - 15:26

    Debby:

    Joehoe!! Wat leuk om wat van je te horen!! Ik ben zeer benieuwd naa r wat je op gaat sturen!!! Love you!!! KUSJES

  • 06 Maart 2006 - 17:07

    Gerrie En Jopie:

    heb net van cis je adres gekregen vind het zo leuk.
    veel plezier nog en we gaan je missen.we schrijven wel weer.doeiiiiiiiii

  • 06 Maart 2006 - 18:13

    Anne:

    hoi ik ben nog steeds ziek maar natuurlijk denk ik wel aan je SAM het is kaal op de zaterdag avond ik hoop dat je veel plezier hebt maar dat heb je vast wel ik vind de site vet cool dat had ik al geschreven maar ach !!!!ik ga nog veel meer sturen dus je bent nog niet van me af!!!hahahhahha maar ik zag gister peking exspress en daar zijn veel brommers 10000000 denk ik !!!ik vind het nog steeds jammer dat ik je niet kon uitzwaaien maar ik kan je vast wel ophalen !!!(anders moet ik drie maanden ziek zijn)das een beetje te veel nou heel veel om precies te zijn:100000000000000000000000000000000000 kusjes van:ANNE

  • 06 Maart 2006 - 19:57

    Linda:

    We zijn blij dat jullie het naar je zin hebben. Janneke vraagt steeds of je al terug bent en Rob is nog boos dat hij niet mee mocht.....hij is toch geen klein kind meer!!! Nou jongens, veel plezier, geniet ervan en kijk goed uit. xxx linda

  • 06 Maart 2006 - 20:43

    Suzanne:

    Hoi! :) Wat ontzettend tof zeg! Echt spectaculair allemaal. Ik heb trouwens gehoord dat men probeert het rochelen af te leren vanwege de komende Olympische Spelen, maar daar merk je dus weinig van ;) Kunnen jullie een beetje communiceren daar? VEEL PLEZIER verder!!!
    Groetjes

  • 06 Maart 2006 - 21:35

    Cis En Ron:

    We zijn blij dat het leuk is en dat het goed met jullie gaat.Veel plezier als jullie naar de verboden stad gaan (hoop dat we gauw wat foto´s kunnen zien).XXXX

  • 07 Maart 2006 - 11:45

    Johan:

    :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Azie 2006

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2006

Okee, dan toch nog maar een bericht

30 Mei 2006

Het houdt maar niet op...

28 Mei 2006

De laatste dagen.....

24 Mei 2006

Ach

19 Mei 2006

De Tijger Tempel en Ko Tao

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 26816

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 07 Februari 2014

St. Kitts

21 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Martinique/IACA

27 Juni 2010 - 02 Augustus 2010

veldwerk DR 2010

18 Juni 2008 - 25 Augustus 2008

Veldwerk Curacao en Dominicaanse Republiek

21 Mei 2009 - 27 Juni 2008

Veldwerk St. Lucia

28 Februari 2006 - 31 Mei 2006

Azie 2006

24 Januari 2010 - 30 November -0001

DR 2010

Landen bezocht: