Treinreis en Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van johosamantha - WaarBenJij.nu Treinreis en Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van johosamantha - WaarBenJij.nu

Treinreis en Chengdu

Door: Samantha

17 Maart 2006 | China, Chengdu

Bob, gefeliciteerd met je 65e verjaardag! Had je m'n sms-je nog gehad?

In tegenstelling tot de vorige treinrit was deze uiterst oncomfortabel. Het was een oudere, en zeker ook viezere trein. We zaten met twee jonge Chinezen in een hokje. Dat viel me eerst mee, maar toen ze begonnen te eten en daarbij onnodig overdreven smakten was ik toch even wat minder gelukkig. Ik kan namelijk totaal niet tegen mensen die smakken. Om de een of andere reden had ik het onderste bed, en kon ik dus nog heerlijk tot half elf meegenieten van hun gesprekjes. Er zat ook nog eens een tochtkier bij m'n bed, en al met al heb ik zeker niet meer dan 2 uur geslapen. Maar toen kwamen we dan eindelijk in Chengdu aan. Helaas waren er geen kamers met wc en douche meer, maar het is op zich wel een leuk hostel. Vanmorgen zijn we even naar een markt gegaan, en later op de middag zijn we op zoek gegaan naar een ander hostel. Toen we erachter kwamen dat we totaal verkeerd zaten, het noorden zat rechts op de kaart, zijn we maar gewoon naar het centrum en het standbeeld van Mao gegaan. Natuurlijk hebben we ook nog even bij de McDonald's gegeten. Daarna zijn we naar het People's Park gegaan, wat erg leuk was. Er waren wat gezellige theehuisjes, veel dansende mensen, karaoke en dat soort typisch Chinese dingen. We kwamen ook nog Mr. Lee tegen, een bekende gids die ook in de Lonely Planet genoemd wordt. Hij had veel adviezen en verhalen, en zondag gaan we met hem naar de Sichuan Opera. Morgen gaan we vroeg naar het Panda Breeding Centre, en wat we morgenmiddag gaan doen weet ik nog niet.
Chengdu vind ik de leukste stad waar we tot nu toe geweest zijn.

• 17 Maart 2006 - 10:54

Ron:

Perfekt hoor, om op deze manier alles te kunnen volgen. Veel plezier (en jullie hebben toch wel eerst een prijs afgesproken hè, met Mr Lee?)Groeten en Ly xxx

• 17 Maart 2006 - 12:41

Will:

Als de chinezen niet zoveel zouden kezen, zouden er niet zoveel chinezen wezen. ( oud Hollandse uitspraak )..
    Jij bent ook een lekkere zeg,..ben je in China..Ga je Mc Donalds eten. Ben je nog geen enge gerechten tegen gekomen ? ( met het oog op de gefrituurde marmotten uit peru..) Lekker makkelijk trouwens om het noorden rechts op de kaart te plaatsen...Maar ja..ze schrijven natuurlijk ook van boven naar beneden.Vast gewoon om dwars te zijn ;-).

Groetjes,
    Will

• 18 Maart 2006 - 00:43

Debby:

Hoi lieve samantha...ik kom net terug van bobs verjaardag. Ik miste je wel...Ik spreek je snel XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 18 Maart 2006 - 07:43

Cis:

hoi sam. Je moet de groetjes van map hebben.het klinkt goed allemaal,(op dat smakken na dan).En jammer van die panda´s he.....maar ja! nog veel plezier!!!!XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 18 Maart 2006 - 09:16

Gertje:

hallo sam ,hardstikke leuk om een felicitatie uit china te krijgen en heel leuk dat je er aan denkt!!en het is zeker enig omjullie te volgen ,dat zal een behoorlijk verslag worden,als je weer thuis bent!nou ik ga zo weer werken,en wij groeten jullie,kijk goed uit,ni hou xxx bob en ger