Ti Ghetto - Reisverslag uit Fort-de-France, Martinique van johosamantha - WaarBenJij.nu Ti Ghetto - Reisverslag uit Fort-de-France, Martinique van johosamantha - WaarBenJij.nu

Ti Ghetto

Door: Samantha

28 Juli 2011 | Martinique, Fort-de-France

Na een aantal dagen gebrek aan internet en tijd, kunnen we eindelijk weer een verslagje online zetten. Het verhaal zal beginnen waar we in ons vorige verslag geëindigd zijn in ons hemelse hotel Ti Paradis, dus sluit je ogen en laat je mee voeren in ons avontuur. De 22ste zijn we met de auto verder naar het zuidoosten gereden, naar St Anne. Na een helse hellingproef kwamen we aan rond een uur of 1 en konden we gaan hiken langs de kust. Prachtige natuur en een zee van kleine rode krabbetjes. Na anderhalf uur waren we al kapot van de hitte en besloten we terug te keren en ergens wat te gaan eten. Het was wederom een heerlijk maal, kip en friet…zonder appelmoes, dat wel. Eenmaal terug in het hotel doken we vrijwel meteen het zwembad in om heerlijk af te koelen, waarna we op het balkon hebben gezeten en hebben genoten van het uitzicht.
Toen kwam de dag van het vertrek, omdat we alle koffers bij ons hadden konden we niet veel meer doen dan eerst naar AFPA (ons tweede hotel) rijden en daar de koffers dumpen. Daar aangekomen werden de kwaliteit verschillen al snel pijnlijk duidelijk, een kamer met een wc die in een kastje eindigt waardoor je er ondersteboven op moet zitten. Een lekkende airco waardoor de hele kamer onder de schimmelplekken zat (vloer, muur, overal). De andere mensen van de studie hadden wel een fatsoenlijke kamer, dus hebben we maar snel onze kamer verandert en nu zitten we zonder schimmel en kast-wc (jeej!).
Diezelfde avond hadden we de opening van de conferentie, lekker eten en drinken dachten we...eerst moesten we meer dan een uur wachten totdat de Fransen uitgesproken waren over hoe geweldig alles wat Frans was. Daarna kwamen de drankjes en karige hapjes.
De conferentie en het hele gebeuren eromheen is slecht geregeld en heel onduidelijk voor de niet-frans sprekenden onder ons. De presentaties zelf zijn wel interessant en we hebben dan ook al aardig wat genetwerkt, want dat hoort er tenslotte bij.
In de stad zelf, nouja buiten de stad...daar waar we zitten, is het elke avond een overlevingstocht langs de snelweg op zoek naar eten, veel verder dan een pizzeria en een stokbrood ham/kaas zijn we nog niet gekomen hier in deze ghetto (...where a cold and lonely child was born...)
Vandaag zijn we vrij en het stortregent de hele tijd, dus een zomer hebben we hier ook niet, af en toe een zonnetje en that's it. Vandaag gaan we ontspannen en wat dingetjes voor onszelf doen, zodat we morgen weer fris en fruitig naar de presentaties kunnen luisteren.

Ooienvaar!!

• 28 Juli 2011 - 14:02

Voor mijn trouwe volgers die denken 'he dit is anders': Lou heeft het verslag geschreven :)

• 28 Juli 2011 - 17:06

Mieke En Han:

Hadden we al gemerkt aan de schrijfstijl :p Jullie zijn dol op de fransen merken we. Hpelij krijgen jullie nog wat beter weer!!
    liefs,:)

• 28 Juli 2011 - 19:12

Ron:

Ah, dat verklaart misschien wel de ooievaar onderaan :-)

• 29 Juli 2011 - 08:02

Cis:

Het is nogal een verschil met het eerste hotel als ik het zo lees....maar ach een w.c. waar je ondersteboven op moet zitten is wel weer eens wat anders ( geeft wel een hoop troep denk ik). Gelukkig is dat opgelost. Ik hoop dat jullie de rest van de tijd toch nog een beetje kunnen genieten. Tip: negeer die fransen, denk de hele tijd: stokbrood met ham en kaas is heerlijk en geniet van de omgeving! En die zon is toch maar slecht voor je huid...

Groetjes en veel plezier!!!!
    XXXXXXXXXX ly

• 29 Juli 2011 - 15:57

Ron:

Als jullie je nu om de beurt een verslag schrijven is de moeite voor jullie te overzien en hebben wij meer leuke verslagen! En jullie moeten toch eens demonstreren hoe dat met die WC zat; of juist niet dus. Wij hadden er ooit een in een hotel en daar moest je echt dwars op zitten en dat was heel onnatuurlijk. Groeten en hoop dat jullie toch nog heeeel even kunnen genieten van mooi weer en misschien zelfs wel lekker eten. ly xxx

• 29 Juli 2011 - 21:38

Gerda:

Hallo meiden!!
    Wij zijn ook weer in het land en hebben het leuk gehad, voor het geval dat jullie er voor in de piepzak zaten!!!! En die ooievaar, is het de bedoeling dat je die omhoog gooit om beter weer te krijgen??

En hebben jullie allebei soms en gestreept truitje aan, want wij zijn toch wel trouwe volgers.....ik moet alleen het fototoestel nog......en de tovenaar!....... grapje!
    En niet zo misselijk over die Fransen he?? Want dat raakt mij natuurlijk óók een beetje!!
    Ahhhhh, het wordt hier van de week 28 graden, maar dan komen jullie ook net weer terug, dinsdag toch??
    Nou meiden, ik hoop jullie gauw weer te zien, maar ik volg jullie hier eerst nog even hoor!!

xxx gerda

• 30 Juli 2011 - 12:09

Danielle:

Fransen...pfff!
    Volgende keer als ze tegen je spreken gewoon in het Nederlands terug praten. En blijven volhouden. Dat zal ze leren ;)

Veel plezier daar nog even

En Mathilda zegt "mwrauw, mauw mauw, miauw"
    Ik denk dat het ongeveer betekent "Kom snel terug! De oppas is lang niet zo aardig als jullie"