Paradis - Reisverslag uit Sainte-Luce, Martinique van johosamantha - WaarBenJij.nu Paradis - Reisverslag uit Sainte-Luce, Martinique van johosamantha - WaarBenJij.nu

Paradis

Door: Samantha

23 Juli 2011 | Martinique, Sainte-Luce

We waren er rond kwart over negen 's avonds eindelijk, na hoge bergen en diepe dalen. In Parijs overstappen was vreselijk, met onvriendelijke Parijzenaren, onduidelijkheden, en met je koffer in de Parijse metro stappen is niet aan te raden. Uiteindelijk op het vliegveld was het allemaal niet veel beter, alleen wel wat vriendelijker :) De ongelofelijk gore zwerversdame die op het vliegveld woonde, met grijs/blauwe voeten en allerlei ranzigheden waarvan ik nou niet wist of het haar of vuil was, was alleen iets minder.
Dan een perfecte vlucht, half leeg, met heerlijk eten (2x), én een flesje wijn en een miniflesje rum! Ik werd al helemaal blij ervan, maar realiseerde me toen dat ik nog moest rijden en we besloten het mee te nemen. Op t vliegveld hier was er geen paspoort of douane controle dus dat was snel, maar de autohuur dude sprak alleen SNELFRANS dus dat was iets minder makkelijk. Hij was wel vriendelijk en kwam naar ons toe toen we hopeloos op zoek waren naar de homme op de parking die onze voiture zou hebben.
Dan het autorijden... Denk aan hoe ik er normaal van hou, en hoe naar ik het vind, en denk dan aan donkere, slechte, kronkelige, op- en neer gaande weggetjes met op twee plaatsen werkzaamheden en verder is veel gewoon slecht aangegeven. En om dan in het donker kaart te lezen terwijl de borden ook voorbij schieten... Al met al zijn we een paar keer verkeerd gereden, waarbij we één keer een toeristische route hadden op een klein kronkelweggetje waar je één meter voor de bocht de bocht zag... Maar wonder boven wonder kwamen we door dat weggetje toch uit waar we moesten komen (het bordje klopte wél!), en reden we verder eigenlijk in één keer door naar ons heerlijke hotelletje, gepast genaamd Ti Paradis. Na een welkome douche zijn we in slaap gevallen.
Vandaag zijn we er vroeg uit gegaan en hebben heerlijk uitgebreid ontbeten. Alles was er in overvloed, met lekkere verse sapjes en Franse broden enzo. Anderhalf uur later waren we klaar. We zijn hier overigens maar met één ander stel/gezin, lekker rustig dus. Daarna zijn we naar het stadje gegaan, om alles te verkennen en te kijken waar we naar het strand konden gaan. Het is een schattig klein stadje, en een mooie mix van Frans en Caribisch. Toen we eenmaal besloten hadden om ergens iets te gaan eten, en we vervolgens langs een BBQ met kip en vis liepen zijn we daar maar meteen gaan zitten. De vrouw sprak nog Engels ook! Er werd ons meteen een menu aangesmeerd maar aangezien we honger hadden - ja, ondanks dat ontbijt - namen we het. Het is ongelofelijk lekker om zo goddelijk Caribisch te eten op twee meter van de zee, in de warme zoete lucht en de heerlijke BBQ geur. Natuurlijk met lokaal bier erbij. De rest van de middag hebben we aan het zwembad gelegen wat ook best te doen was. Ik heb alleen wel nog melkwitte benen, en weet niet of dat nog goed gaat komen deze week. Morgen gaan we op pad!

• 24 Juli 2011 - 09:26

Cis:

Klinkt goed allemaal, heerlijk! wij hebben het ook leuk gehad met Mathilda hoor, was heel gezellig. Vandaag gaan Ger en Bob naar haar toe. Nou meiden veel plezier!

• 24 Juli 2011 - 14:07

Linda:

Zo dat klinkt goed dames! Heerlijk toch? Wij zitten al 2 dagen in de stortregens, strorm en 14 graden maar dat mag de pret niet drukken. Geniet er lekker van en tot het volgende bericht maar weer!!

• 26 Juli 2011 - 15:41

Roos:

Jullie vermaken je wel daaro :)
    Nog veel plezier en wit die beentjes lekker bruin!! Hier is het weer niet erggg topie ;) xx