strombus! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van johosamantha - WaarBenJij.nu strombus! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van johosamantha - WaarBenJij.nu

strombus!

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg

15 Juli 2008 | Nederland, Amsterdam

Nou, dan heb ik nu wel even tijd om het een verhaaltje te schrijven. Mijn ogen zijn inmiddels beter, mijn nagel is nog aan het helen. Aangezien het bovenaan mijn nagel zit, kan het nog lang duren voordat het over is denk ik. Maargoed, nog twee dagen antibiotica en dan kan ik er met de karaoke night weer tegenaan! We zijn vorige week woensdag dus naar het TMF cafe gegaan, want daar was karaoke night. We waren er zo rond kwart over negen, en rond elf uur hadden we 5 baco's op. We hebben ons (nog) niet opgegeven om te zingen, maar wat niet is kan nog komen he? Ik was wel dronken genoeg om mee te zingen, maar dat deed iedereen. Het was allemaal superfout, met foute muziek en erg foute Nederlanders, maar juist daarom wel leuk. Woensdag gaan we dus weer, als ik mag drinken!!
Donderdag was Corinne jarig, dus hebben we ook 's avonds lekker veel gedronken. Ik had een stuk chocoladetaart formaat baksteen, maar ik heb hem opgekregen! Aangezien we al twee dagen bezig waren, en ik vanaf vrijdag niet mocht drinken, zijn we vrijdag verder niet uitgegaan. Zaterdag zijn we naar Christoffelpark gegaan, zo een beetje het enige hier op dit eiland. We zijn met z'n vijven in een Hyundai Atos gekropen, lekker warm, en gingen met veel moeite de heuvels op. We waren een uur te vroeg, dus zijn we eerst nog even naar Noordpunt gereden, wat dus echt niks was. Watermula lag er dichtbij, dat was wel leuk. Daarna gingen we door naar de Christoffelberg. Ik heb in 50 minuten een bergje van 375 meter beklommen, de rest deed er veel langer over. Omdat ik alleen vooruitgegaan was, had ik het op een gegeven moment erg benauwd. Het was namelijk heel moelijk te beklimmen, met rotsen en boomstronken waar ik amper bij kon. Als je dan alleen bent, en geen routekaartje bij je hebt enzo, is dat nog best eng. Maar ik ben wel doorgegaan, en heb heerlijk een tijdje bovenop gezeten. Daar komt nog een foto van op mijn Flickr account, die ik niet zelf gemaakt heb. Anyhoo, het was erg mooi bla bla. We hebben daarna nog rondgecrosst in dat autootje, nog wat grottekeingen enzo bekeken, en waren uiteindelijk rond half zeven thuis. We hadden al weken trek in fastfood, dus hebben we 's avonds in Otrobanda bij de Pizza Hut en de Haagen-Dasz gegeten, dat was best zwaar. Ik heb het niet makkelijk hier. We waren best moe, en zijn daarna dus ook niet meer uitgegaan. Zondagochtend was ik nog best vroeg wakker, en Marlies had het lumineuze idee om bij de Subway te gaan ontbijten. En zo geschiedde, eerst even met een busje naar Otrobanda, toen van een heerlijk broodje Chicken Bacon Ranch genoten... We hadden eigenlijk nog wel zin om ook wat anders te gaan doen, en zijn toen wat verder gaan kijken in de stad. Zo liepen we tegen Kura Holanda aan, een soort slavernij-rijke kerel-afrika-curacao museumpje. Het was erg leuk vormgegeven, maar er klopte niets van. Uiteindelijk waren we toch rond drie uur tjuis, hebben nog even een wasje gedraaid, op internet gezeten, en toen zijn we toch nog naar Mambo BEach gegaan. Het meest foute strand in de wijde omtrek. Maar het was wel relaxt. Vandaag, maandag, hoosde het 's middags ineens vreselijk. Er waren maar een paar mensen die nog terug naar de site moesten, en ik was een van de lucky few. Maargoed, morgen weer hard aan het werk!

  • 15 Juli 2008 - 10:38

    Debby:

    Dat klinkt allemaal erg lekker!! Je bent vergeten te schrijven dat je ook nog naar de DR gaat!

    Xxx

  • 15 Juli 2008 - 14:39

    Linda:

    Jezus, jij heb t toch zwaar he?? Klint allemaal goed, gezellig en lekker!!

    Leuke foto's trouwens!!

    :)

  • 15 Juli 2008 - 20:49

    Gerda:

    Zoooo,het klinkt inderdaad hartstikke goed,en ik zie nu al uit naar de eerstvolgende feestavond!!!We weten je te vinden!!!
    Neeeee,klinkt leuk hoor Sam!Geniet maar lekker! xxx

  • 19 Juli 2008 - 21:32

    Gerda:

    Hee,Samantha!!!
    Waar ben jij nu!!!???
    Ik mis je al een paar dagen!Groetjes van Gerda!

  • 23 Juli 2008 - 11:18

    Map En Jan:

    Hallo Sam! Tijdje niks gehoord he? Maar daar ben ik dan weer. Zo te lezen vermaak jij je best.Gelukkig dat het beter met je wonden gaat. Goed dat je het kon verdoven met alcohol! Doe je wel een beetje rustig aan? Van Curacao naar de Jelliniek-kliniek is een kleine stap, maar het zal wel loslopen he? Wat een prachtige foto's en jij staat er ook hartstikke goed op! Wat een vreselijke uitstapjes maak je zeg!Ik vind de Cauberg al eng.Wij zijn nu al 2 weken in Sibbe (klinkt ook buitenlands he?)want Patries en de rest zijn naar Frankrijk. We hebben tot nog toe veel regen gehad maar het schijnt de komende week beter te worden. We zien wel. Het eten bevalt zeker ook wel? Je ziet er tenminste heel gezond uit! Verheug je je al op de DR? Je hebt wel mazzel he? Hopelijk is het daar ook leuk. Nou meid, doe rustig aan en tot het volgende bericht. Liefs van ons xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Veldwerk Curacao en Dominicaanse Republiek

Recente Reisverslagen:

04 September 2008

En dan nog dit. . .

18 Augustus 2008

Vreemd hoor

13 Augustus 2008

Klaar!

26 Juli 2008

wat een tegenvaller...

24 Juli 2008

Ojee, wat een tijd gelee

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 26833

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 07 Februari 2014

St. Kitts

21 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Martinique/IACA

27 Juni 2010 - 02 Augustus 2010

veldwerk DR 2010

18 Juni 2008 - 25 Augustus 2008

Veldwerk Curacao en Dominicaanse Republiek

21 Mei 2009 - 27 Juni 2008

Veldwerk St. Lucia

28 Februari 2006 - 31 Mei 2006

Azie 2006

24 Januari 2010 - 30 November -0001

DR 2010

Landen bezocht: