Het houdt maar niet op... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van johosamantha - WaarBenJij.nu Het houdt maar niet op... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van johosamantha - WaarBenJij.nu

Het houdt maar niet op...

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg

30 Mei 2006 | Thailand, Bangkok

Okee, het spijt me zeer dat ik alleen maar slechte verhalen heb de laatste tijd, maar hier is er weer een: Vannacht in de bus naar Bangkok is er weer 20 Euro van me gestolen! En dat terwijl ik lag te slapen...Wat een klootzakken. Je moet echt wel heel wanhopig zijn om in een volle bus van een slapende toerist te gaan stelen. Mijn tas lag tegen mijn voeten aan, dus ik dacht dat het wel goed zat. Een keer in mijn leven slaap ik goed in een bus... Ik denk dat het de jongen voor me, of achter ons is geweest. Gelukkig is mijn fototoestel enzo niet gestolen, want als ik al mijn foto's kwijt zou zijn zou ik denk ik echt een beetje sterven. Toen ik vanmorgen wakker werd in de bus, iets voor vijven, wist ik het meteen weer. Mijn tas lag anders, en mijn fototoestel lag bovenop mijn andere spullen. Er was misschien ook iets van Rosanne gejat, maar dat wist ze niet helemaal zeker. Maargoed, ik ben nog niet klaar. Na de fijne ontdekking hebben we nog lang naar een hotel moeten zoeken, omdat alles vol zat of 'duur' was. Uiteindelijk lag ik zo rond half zeven in bed. Ik was van plan een tour naar de Tijgertempel te maken, dus ik zou er om half tien weer uit gaan. Iets voor half tien werd ik wakker met vreselijke hoofdpijn. De Tijgertempel zou niks worden zo, dan zit je ongeveer zes uur in de bus, en ben je echt de hele dag weg. Ik ben dus maar gewoon blijven slapen. Toen ik rond twaalf uur wakker werd, was het natuurlijk al een stuk minder. Alle tours zijn dan inmiddels vertrokken. Dus nu wordt het dan maar gewoon twee dagen niksen, en souvenirs kopen.
Ik moet wel zeggen dat ik ondanks al die tegenvallers enzo echt een hele leuke tijd heb gehad in Thailand. De mensen hier zijn echt heel leuk, en het is een aanrader om een keer uit te gaan zonder te drinken. Ik heb me elke keer rot gelachen om al die dronken mensen. Er zijn hier veel ladyboys, dat is echt iets heel typerends voor Thailand, dat zijn heel vrouwelijke jongens die zich ook als vrouwen kleden, maar het is anders dan transseksuelen en travestieten. Maar goed, veel dronken mannen weten niet dat ze versierd worden door ladyboys, en dat is dus erg leuk om te zien. Verder was er laatst een Ier, die totaal van de wereld was. Hij had de hele avond op hetzelfde stukje zand voor pampus gelegen, en werd tegen zonsopkomst wakker gemaakt door een Thaise vrouw. Toen probeerde hij op te staan, en zei alleen maar: "Somebody save my ass. Please save my ass. You have to save my ass." Zitten kon hij ook niet, hij rolde zo weer achterover. 'Gelukkig' sliep hij in hetzelfde resort als ons groepje, en is hij met ons mee terug gegaan. Goed, met dat soort dingen heb ik dus zeker wel lol gehad...
Overmorgen ben ik alweer thuis....

  • 31 Mei 2006 - 13:34

    Peter (ook Al Is Hij Aan Het Werk):

    Dat moest er staan maar dat paste zeker niet meer.
    Nogmaals tot morgen en kijk uit xxx

  • 31 Mei 2006 - 13:33

    Kitty, Anja, Pieter, Anne En Peter (ook Al Is Hij:

    Hoi Sam
    Ik weet niet of je dit nog leest voordat je vertrekt. Als je het nog wel leest willen wij je een hele prettige reis toewensen en kijk heel goed uit!
    TOT MORGEN!!!!!!!!!
    Groetjes en knutjes van ons allemaal xxx

  • 01 Juni 2006 - 19:40

    Kitty:

    Hoi Sam
    Je bent inmiddels alweer thuis en we hebben je ook alweer gezien maar ik dacht laat ik toch nog even een berichtje achterlaten. Het is anders zo plots afgelopen.
    We hebben tenslotte 3 maanden lang trouw je berichtjes gelezen. Nou we zijn blij dat je weer veilig thuis bent en we kijken uit naar de foto's.
    Groetjes xxx

  • 30 Mei 2006 - 07:00

    Ron:

    Ach, na deze vakantie kan je àlles aan. Ik verheug me echt heel erg op zowel je thuiskomst als op de foto's. Tot overmorgen!!!!

  • 30 Mei 2006 - 07:45

    Linda:

    Jezus Sam wat gaat t snel nu he? Ik zal blij zijn als het donderdag is en je weer bij ons bent! En wat maak je veel mee op zo'n reis zeg! Heb je ook leuke mensen ontmoet met wie je nog gaat schrijven ofzo of contact houdt? Dit zal zo ongeveer wel je laatste verhaal zijn denk ik?
    Janneke heeft gisteren één nieuw buisje gekregen en nu zit ze alweer op school. Net d'r moeder he? Rob heeft gisteravond geschoolkorfbald (?) en dat was erg leuk maar wel koud. Hij heeft z'n twee wedstrijden allebei gewonnen, dus als het tegenzit mag hij donderdagavond misschien nog wel de finale spelen ook! Maar ja, zo blijf je lekker bezig he? Nou Sam, pas goed op jezelf en je spulletjes en in iedergeval tot donderdag! Ik hoop dat je terugreis een beetje meevalt, met weinig vertragingen en ellende enzo, en kijk weer goed uit!! Daaag!!!

  • 30 Mei 2006 - 14:35

    Peter:

    Ik verheug me nu al dat je mijn ass gaat saven, en ik zie je donderdag op het grote ontvangstfeest!! Je kunt ons herkennen aan de omringende menigte die ons met afgrijzen staat aan te gapen terwijl wij Het-Grote-Samantha-Kom-Der-Es-Thuis-Lied aan het zingen zijn!

    Kijk uit en tot gauw !!!!

  • 30 Mei 2006 - 20:46

    Gerda:

    Hee Sam
    Hoe is het nu met je ?
    Je hebt weer een hoop beleeft zeg!
    Bram is van de week voor het laatst en je moest de groeten hebben en dat smsje vond ie ook heel leuk van je!Maar wat is het hard gegaan ,he?
    Ik weet nog dat we met z,n allen stonden te zwaaien,die kant op ,en nu kunnen we je al weer binnenhalen!Wat zonde van je 20 euro maar ja het had inderdaad erger gekund.
    Maar ik ben wel blij dat je de foto,s nog hebt,en daar gaan we zeker een dagje voor uittrekken of misschien wel een weekje!Jemig Sam ,je had wel een hoop fans,zo vaak als je side bekeken is,leuk hoor!Nou meisje ik ga sluiten en ik denk dat dit een van de laatste keren is geweest voor dat we je met z,n allen op komen halen!Ik zal blij zijn als ik je weer zie!Kijk uit en goeie reis!!!!xxxxxx

  • 31 Mei 2006 - 17:29

    Debby:

    TOT MORGEN!!!!!!

  • 31 Mei 2006 - 20:06

    Gerda:

    Hee Sam
    Als je dit leest ,zit je al lang en breed in de lucht.en als het goed is zien we je over zo,n kleine 12 uur op Schiphol!
    Ik hoop dat je reis goed is verlopen en dacht je een heeeele goeie vlucht hebt gehad!Nou ,tot straks!!!!!!!!!!!!!

  • 02 Juni 2006 - 17:59

    Gerda:

    Hee Sam!
    Hoe is het nu met je?We hebben je gisteren opgehaald ,en ik was echt blij dat je door die deur kwam!Je zag er uitgerust uit,en dat zal nu nog wel beterder zijn, want je hebt een lekker nachtje gehad.Verder hoop ik dat je dit wel blijft doen (dat schrijven bedoel ik dus)want ik vond het wel gezellig.Nou meissie,veel plezier nog,en niet langs stoffige wegen,he?Let goed op jezelf! XXXXX

  • 02 Juni 2006 - 18:47

    Map En Jan:

    Hallo Sammy!!
    Ik kon het niet laten hoor, maar ik heb natuurlijk geen tijd gehad om nog iets te schrijven omdat Jan en ik naar Limburg waren.

    Het was zelfs zo onverwachts dat ik geen tijd had om het je te melden!
    Maar nu we weer thuis zijn kan ik misschien nog net even wat schrijven, want ik heb geen idee wanneer je hier mee stopt.
    Ik weet dat ik je beloofd had geen versjes of gezegdes meer te sturen maar ik kan het toch niet laten hoor.

    Dit is een zeer toepasselijke die slaat op het verhaal wat jij hierboven schreef:

    "Chinees is geen Turks

    en Japans geen Javaans,

    Hebreeuws is geen Urks,

    Jordanees is geen Spaans.

    Maar of je lacht in Manilla, in 't Zwitsers of Frans,
    in een krot of in een villa, de lach heeft een kans,
    Om het oog van de mensen te doen stalen op slag,

    want verder dan de taal rijkt de klank van de lach!"

    Zo, die staat er op. Nu ga ik nog even wat zoeken hoor.

    " Geluk is als een vlinder:
    hoe harder je er achteraan jaagt,hoe verder hij van je vandaan vliegt, maar als je even niet oplet, landt hij op je schouder!

    "Pas als de laatste boom is opgehakt,
    pas als de laatste rivier is vergiftigd,
    pas als de laatste vis gevangen is, dan merk je pas dat je geld niet eten kan"!

    "Ze roeide met de riemen die ze had, heeft nooit bepaald naar eigen roem gezocht.
    Maar laatst kwam ik haar tegen in de stad,toen had ze toch twee riemen bijgekocht"!

    En dan is dit echt de laatste hoor!

    "Om te sterven moet je leven, want daar zit het eind al in,daarom blijf je ook maar even, langer blijven heeft geen zin"!

    "Er zijn geen erger doven, dan zij die niet horen willen"!

    Geef een blinde ogen en hij begint om wimpers te vragen!

    En dan komt hier de allerlaatste:

    LEER VAN GISTER
    DROOM VAN MORGEN
    LEEF VANDAAG!!

    Dag lieve Sam, veel plezier thuis en in ieder geval tot volgende week zaterdag op je verjaardag!
    Groeten liefs van Jan en Map.

  • 02 Juni 2006 - 19:37

    Map En Jan:

    Sorry, sorry, sorry.
    Bij het doorlezen van mijn eerdere reactie zag ik dat er een paar foutjes/slordigheden in stonden. Ik zat zeker nog met mijn gedachten in Limburg.
    Bij deze een gecorrigeerd gedicht.

    "Chinees is geen Turks
    en Japans geen Javaans,

    Hebreeuws is geen Urks,
    Jordanees is geen Spaans.

    Maar of je lacht in Manilla, in 't Zwitsers of Frans,
    in een krot of in een villa, de lach heeft een kans.

    Om het oog van de mensen te doen stralen op slag,
    want verder dan de taal reikt de klank van de lach!"

  • 11 Juni 2006 - 11:41

    Map En Jan:

    Hallo Sam,
    Ik las net nog even de laatste regel die je geschreven had...en nu ben je alweer ruim een week thuis!
    Wat gaat dat snel he? Op naar de volgende vakantie.
    Wat is het warm he?
    Van mij hoeft het niet hoor, maar ik denk dat jij je wel lekker voelt!

    We kijken allemaal uit naar het verslag wat jij nog gaat schrijven. Oke, het is misschien wat minder spontaan nu iedereen er om vraagt, maar dat maakt het toch niet minder leuk voor ons.
    Ik ga er mee stoppen want het is hier boven snikheet! Ik heb zelfs de kracht niet om een spreekwoord op te zoeken...heb jij even geluk!
    Nou Sam dit was het weer even, groetjes en tot gauw!

  • 13 Juni 2006 - 19:29

    Kitty, Peter, Pieter En Anne:

    Er is er een jarig hoera hoera dat kun je wel zien dat ben jij, dat vinden wij allen zo prettig ja ja en daarom zingen wij blij: zij leve lang hoera hoera zij leve lang hoera hoera zij leve lang hoera hoera !!! Langs deze weg wilde wij je toch even hartelijk feliciteren met je verjaardag. Groetjes en tot gauw xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Azie 2006

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2006

Okee, dan toch nog maar een bericht

30 Mei 2006

Het houdt maar niet op...

28 Mei 2006

De laatste dagen.....

24 Mei 2006

Ach

19 Mei 2006

De Tijger Tempel en Ko Tao

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 26786

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 07 Februari 2014

St. Kitts

21 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Martinique/IACA

27 Juni 2010 - 02 Augustus 2010

veldwerk DR 2010

18 Juni 2008 - 25 Augustus 2008

Veldwerk Curacao en Dominicaanse Republiek

21 Mei 2009 - 27 Juni 2008

Veldwerk St. Lucia

28 Februari 2006 - 31 Mei 2006

Azie 2006

24 Januari 2010 - 30 November -0001

DR 2010

Landen bezocht: