w..a...r....m...... - Reisverslag uit Hué, Vietnam van johosamantha - WaarBenJij.nu w..a...r....m...... - Reisverslag uit Hué, Vietnam van johosamantha - WaarBenJij.nu

w..a...r....m......

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg

26 April 2006 | Vietnam, Hué

Ik merk dat ik steeds minder vaak de site bijhou, maar dat komt omdat we de laatste dagen ook wel druk bezig zijn geweest. We zijn niet die avond naar Hue vertrokken, maar pas op maandagavond.
Overdag, op maandag dus, zijn we naar het Cuc Phuong National Park gegaan. Dat beteknde 65 kilometer achterop een 'motorbike' (wat volgens mij gewoon een schakelbrommer is) in de brandende zon. De bestuurder reed echt heel hard, n ik zat dus vrij ingespannen achterop. De rit duurde iets meer dan een uur. Het park was erg mooi, er waren heel veel vlinders en je hoorde veel andere dieren, zoals je je dat voorstelt in een oerwoud ofzo. We hebben een route van ongeveer twee uur lopen gekozen, aangezien we ook wat laat aangekomen waren - we konden 's ochetnds ons bed niet echt uitkomen. De route liep onder andere langs een 1000 jaar oude boom en een grot, die waren allebei wel mooi. Onderweg zijn we natuurlijk weer veel enge en vieze beesten tegengekomen, waaronder natuurlijk spinnen, maar ook hele grote duizendpoten en zelfs een knalblauwe worm! Ik wist niet eens dat die bestonden.... Het was erg warm, en we moesten redelijk wat 'klimmen', dus ik was echt kapot aan het einde van de dag.
's Avonds zijn we met de bus naar Hue gegaan, en die rit viel me eigenlijk best mee. HEt duurde wel iets van 12 uur, maar ik heb redelijk wat geslapen in de bus.
Gisteren, dinsdag dus, zijn we naar het strand gegaan. Dat was echt heel lekker, het water was schoon en had een perfcte temperatuur, en er was bijna niemand op het strand! Helaas kwamen wat kinderen naar me toe waar ik echt niet meer vanaf kwam. Eerst was het nog leuk, met twee kindjes had ik wat rekensommetjes in het zand gedaan, en toen kwamen er drie vervelende jongetjes bij. Pas meer dan een uur later waren ze weg, dat was niet echt relaxt. Ik had ook iemand belooft dat ik een ananas van haar zou kopen, als ik er een kocht, en ze zou om drie uur terugkomen om te kijken of ik trek had. Iets voor drien kwam er een ananasmeisje waar ik een ananas van kocht, denkende dat zij het was. Helaas was het een ander, en moest ik de ananas van het zielige meisje afslaan....
Anyway, vandaag zijn we naar de verboden stad gegaan, dat was wel mooi. Weer allemaal tempeltjes en ruines, en dat alles onder de brandende zon. Ik smeer echt veel zonnebrand, en nog vervel ik ineens op mijn schouders!
Morgenochtend gaan we naar Hoi An.

  • 26 April 2006 - 17:00

    Peter:

    Jammer dat Anja niet mee is naar Hoi An, kan iedereen Hoi An zeggen, en zij ook Hoi An tegen iedereen!!!! tja
    Maar goed, dit klinkt erg gezellig allemaal, en nog lekker weer ook! Ik hoop dat je niet al te erg verbrandt!

    En als in Hoi An bent geweest kun je misschien wel naar Dag Sam, of Doei Peet, of Mee Lin, Foei Kit, of....:P

    Nou Sam wederom de hartelijke groeten, ik mis je en doe voorzichtig!

    Voor altijd de jouwe,
    Peter

  • 26 April 2006 - 12:32

    Debby:

    hoi lieve samantha,
    waarom koop je dan niet 2 ananassen? Mr. Burns...
    Nee hoor, KUS

  • 26 April 2006 - 10:14

    Cis:

    Hai lef, wat klinkt dat leuk allemaal (behalve dan dat zielige meisje met die ananas),t lijkt mij in ieder geval leuker dat China. Met Linda gaat al weer een stuk beter, je moest de groeten van haar hebben. Ze mag misschien vrijdag of zaterdag naar huis. Veel plezier en tot sms/skype XXXXXXXXXXXXXXXXXlove youX

  • 26 April 2006 - 18:52

    Map En Jan:

    Hallo lieve Sam.
    Het is nu 20.30 uur en Cis en Ron zijn net langs geweest om de Amulet te brengen! Wat vind ik dat lief van je zeg. Ik beloof je dat ik 'm altijd dicht bij me zal dragen en weet zeker dat het helpt. Ik hoorde van Cis dat je de hangers zelf gehaakt hebt, dat maakt 'm nog specialer.
    We zijn allemaal blij weer iets van je te horen. Toen ik vanmorgen bij Lin op bezoek was belde jij net en dan is het nog steeds een gek idee dat je dan zo ver weg bent. Ik vond het een heel leuk verhaal dat je hebt geschreven en zag je al op de motor zitten.
    Toen ik dat stukje van de ananas las dacht ik ook meteen (net als Debby) waarom kocht ze er niet nog een? Maar daarom zit jij nu in China en wij niet! Nou, lieverd nogmaals bedankt en liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hué

Azie 2006

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2006

Okee, dan toch nog maar een bericht

30 Mei 2006

Het houdt maar niet op...

28 Mei 2006

De laatste dagen.....

24 Mei 2006

Ach

19 Mei 2006

De Tijger Tempel en Ko Tao

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 26812

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 07 Februari 2014

St. Kitts

21 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Martinique/IACA

27 Juni 2010 - 02 Augustus 2010

veldwerk DR 2010

18 Juni 2008 - 25 Augustus 2008

Veldwerk Curacao en Dominicaanse Republiek

21 Mei 2009 - 27 Juni 2008

Veldwerk St. Lucia

28 Februari 2006 - 31 Mei 2006

Azie 2006

24 Januari 2010 - 30 November -0001

DR 2010

Landen bezocht: