Wuhan - Reisverslag uit Wuhan, China van johosamantha - WaarBenJij.nu Wuhan - Reisverslag uit Wuhan, China van johosamantha - WaarBenJij.nu

Wuhan

Door: Samantha

28 Maart 2006 | China, Wuhan

Het is alweer een paar dagen geleden dat ik de site heb bijgewerkt, maar er is ook weinig gebeurd om over te schrijven. Allereerst wil ik jullie natuurlijk even bedanken voor jullie reacties, en Will natuurlijk voor de mop!
Zondag wilden we naar de Yellow Crane Tower gaan, maar toen bleek dat dat Y50 per persoon kostte, besloten we maar gewoon even de stad in te gaan. Met de ferry zijn we de Yangzi overgestoken, en na een stukje lopen waren we in het centrum. Wuhan is een mooie en redelijk schone stad, met vrij brede straten. De winkelstraten zagen er ook wel leuk uit, echt zoals je dat in China verwacht. We hebben heerlijk bij Mr. Doughnut gegeten, en zijn twee uur lang op internet gegaan. De weg terug, over de Yangzi, was een stuk moeilijker...Aangezien er kennelijk na zeven uur 's avonds geen ferry's meer varen, moesten we met de taxi. Eerst waren we van plan te lopen, maar na een tijdje gaven we dat op; op een gegeven moment waren we in een of andere enge straat beland. De taxichauffeur wist niet waar we heen moesten, tenminste, hij zei dat ons hotel ergens anders was dan het was. Na meerdere keren uit te leggen dat hij de grote brug over moest, en de route aan te wijzen op de kaart enzo, besloot hij ons toch maar naar het verkeerde hotel te brengen. Daar heeft hij gevraagd waar we heen moesten, en uiteindelijk waren we rond half tien pas in het hotel. We hebben hem minder betaald dan op de meter stond, en zijn snel het hotel ingegaan, aangezien het echt een vervelende eigenwijze idioot was. Het kostte ons niet alleen meer geld dan nodig was, maar ook aanzienlijk meer tijd.
Maandag waren we van plan de treinkaartjes te kopen naar Guilin. Op het station was er geen Engels loket, maar om de hoek zagen we een Railway International Travel Service. We moesten wel eerst nog even pinnen of cheques wisselen om de tickets te kunnen betalen. En dat zou lang duren...We zijn bij meerdere banken geweest waar ze geen cheques wilden wisselen, en waar we niet konden pinnen (een automaat had het moeten doen, maar gaf alleen mijn kaart terug en geen geld....). Iedereen wees ons naar de Bank of China, waar het allemaal wel zou kunnen. Na ongeveer twee uur hadden we nog geen Bank of China gevonden, maar gelukkig wel een bank waar we konden pinnen. Het was erg warm, en we zijn toen even in een parkjes tegenover de bank gaan zitten. Toen we eindelijk weer bij de Travel Service waren om te betalen, was de dag voor het grootste deel al om. Maar we hebben de kaartjes gelukkig wel! Twee hardsleepers (dus 6 bedden in een compartiment....), en we vertrekken woensdagmiddag om vier uur. De rit duurt ongeveer twaalf uur.
We hebben nog even naar een meertje gezocht wat ergens achter het station moest zijn, maar dat wa niet echt wat we dachten dat het zou zijn..... Daarna zijn we maar naar het hotel gegaan om te eten.
Vandaag, dinsdag, zijn we dus eerst even gaan internetten. Vanmiddag gaan we als het goed is nog naar de Yellow Crane Tower.
Morgen is dus de laatste dag in Wuhan, of we dan nog wat gaan doen weet ik niet.

• 28 Maart 2006 - 21:51

Gerda:

hoi hoi hier ben ik ook weer even,ik volg jullie natuurlijk ook op het net,en lees zo af en toe dat julie behoorlijk "wild" bezig zijn,door dat arme chineesje minder geld te betalen.Foei(is dat niet het begin van een chinees gerecht?)Wat onprettig dat het zo warm is,het zou niks voor mij zijn.Nou,meisjes kijk uit ,en tot morgen!xxxxx

• 28 Maart 2006 - 08:00

Cockie:

GOED dat jullie het die taxichauffeur (minder) betaald gezet hebben!!

• 28 Maart 2006 - 08:48

Debby:

Wanneer zijn jullie in HongKong ongeveer?? Love you Kusjes!!

• 28 Maart 2006 - 10:12

Pietje:

Goed zo laat die taxi chauffeur maar stikke !! :D geintje!!..
    Jij gaat dus op woensdag 4 uur naar een ander Stad / Dorp leuk.
    Ik moet Morgen ( Woensdag) Schoolvoetballen om 4 uur Dan zal ik aan je denken ( Mischien jij ook aan mij :P) En dan gaan we winnen.. Maar dat terzijde. Voor de rest gaat alles hier zijn gangetje en het was Zondag wel 17,5 graden Petje af hoorr !!
    ik ga maar eens eten doeiii XXXX PIETER

• 28 Maart 2006 - 20:01

Will:

Een foute chinese taxi-chauffeur is als een lotus in de bami in een nederige maar honorabele woning (·Q¥h®È¦æ¡H·Q¥hÃä¡H ) chinees oud spreekwoord.. )