Het échte werk! - Reisverslag uit Leiden, Nederland van johosamantha - WaarBenJij.nu Het échte werk! - Reisverslag uit Leiden, Nederland van johosamantha - WaarBenJij.nu

Het échte werk!

Door: Sam

20 Januari 2014 | Nederland, Leiden

Oke, het is alweer even geleden maar ik heb het dan ook erg druk. Sinds vorige week is het team uitgebreid met 2 dames en 2 heren, waarvan de laatste vandaag is aangekomen. De afgelopen week hebben we een verkennend rondje om het eiland gemaakt waarbij ik wat coordinaten heb genomen en heb gekeken naar morgelijkheden voor surveys (over het veld lopen en zoeken naar archeologische scherven etc.). We zijn onder begeleiding van drie lokale oudere mannen, die veel weten van de regio, op pad gegaan naar een kloof met petroglyphen of rotstekeningen. Onderweg hebben we veel geleerd over lokale planten en bomen en waar ze voor gebruikt kunnen worden. Nu we met de hele groep zijn hebben we een uitgebreide survey gedaan, en komende week gaan we er meer doen – met name aan de zuid(west) kant van het eiland waar er zowel Amerindianen als Europeanen zijn geweest in de contactperiode. Vandaag heb ik voor het eerst een dag vrij genomen en zijn de meiden en ik naar het strand gegaan. Dat was wel erg aangenaam, ook al was het maar een paar uurtjes relaxen. Daarna zijn we naar de fish fry gegaan waar lokaal vers gevangen vis gebarbecued wordt – ook al hou ik niet zo van vis van graatjes plukken was het zeer geslaagd. Komende week zitten we hier dus met zeven mensen, daarna blijven we met z’n tweeen over.

• 20 Januari 2014 - 10:01

Cis:

Klinkt goed allemaal! Je zal wel lekker bruin zijn intussen.. Kijk goed uit en werk ze!
    xxx

• 20 Januari 2014 - 14:22

Ron:

Heb je bij het verkennende rondje al mogelijke sites gespot?

• 20 Januari 2014 - 22:31

Gerda:

Heee hallo Sam!
    Eindelijk weer wat van je gelezen......! Jemig wat heb je het druk zeg! Maar wel leuk om te doen, denk ik zo. En ook schitterende foto's zeg! Leuk dat we af en toe even kunnen meekijken in je werk, en geniet nog even van je vrije dag en tot de volgende keer!

Groetjes Bob en Ger