Lekker weer, veel werk! - Reisverslag uit Leiden, Nederland van johosamantha - WaarBenJij.nu Lekker weer, veel werk! - Reisverslag uit Leiden, Nederland van johosamantha - WaarBenJij.nu

Lekker weer, veel werk!

Door: Sam

12 Januari 2014 | Nederland, Leiden

Ik heb het erg druk met werken, regelen, besprekingen enzo, dus er is weinig tijd om te schrijven, en vooral ook weinig om óver te schrijven. Het is een mooi eiland, vriendelijke mensen, en meestal heerlijk weer. Zelfs als er weer een regenbui is is het natuurlijk ook nog warm, het is een graad of dertig overdag en koelt ’s nachts niet al te veel af. We hebben wat collecties bekeken, zijn in de nationale archieven en rapporten van het museum gedoken, en daar kwamen erg leuke en nuttige dingen uit. We hebben inmiddels ook het eerste deel van het verkenningsrondje gedaan en zijn langs wat sites gereden om te kijken hoe het erbij lag en wat coordinaten te nemen. We zijn ook een middag naar Brimstone Hill geweest, een hele steile klaksteenheuvel midden in de glooiende vlakten aan de voet van de centrale berg/vulkaan. Vanaf Brinstome Hill, waar een enorme fotificatie op staat dat er ontzettend mooi bij ligt en goed onderhouden is, heb je een ongelovelijk mooi uitzicht over deze zuidwestelijke helft van het eiland. Je kunt zelfs Sint Eustatius en Saba zien. Verder zijn we vooral de archieven in gedoken op zoek naar oude opgravingsrapporten enzo, en eventueel nog wat oude kaarten die ik nog niet had. Vanaf volgende week komt de rest van de groep en zal het ook een stuk drukker worden, wel gezellig!

• 12 Januari 2014 - 21:13

Linda:

Mooie foto's Sam, en blij dat we weer wat van je gehoord hebben! Je verveelt je in ieder geval niet he? Groetjes en tot snel maar weer. Xxx

• 12 Januari 2014 - 22:32

Kitty:

Klinkt goed allemaal!!!! Veel plezier nog en werkse! Groetjes van ons xxx

• 13 Januari 2014 - 01:26

Ron:

Het ziet er allemaal echt schitterend uit en het lijkt me ook echt ontzettend leuk wat je allemaal doet. Het lijkt me heerlijk om in oude archieven te duiken maar ik heb daar waarschijnlijk een wat te romantisch beeld bij of gewoon teveel films gezien. Het is vast, net als altijd en overal, veel werk in weinig tijd...

Ik hoop dat je wat tijd kan vinden om van de omgeving te genieten, die is zo te zien echt wel de moeite waard.

groeten en tot gauw!

• 13 Januari 2014 - 23:16

Gerda:

Hallo Sam!
    Nou dat klinkt wel erg leuk en het ziet er idd mooi uit! Ik hoop dat je wat meer tijd krijgt om te genieten, maar tot dan: werkse!
    Groetjes van Bob en Ger! Xxxxx

• 15 Januari 2014 - 00:54

Cis:

Mooi hoor, en lekker dat weer daar. Veel plezier en rustig aan.

xxx

• 16 Januari 2014 - 21:35

Han En Mieke:

Hoi Sam,

Ziet er fantastisch uit daar! Dat is geen straf om daar te werken denken we zo, ook al zit je regelmatig binnen. Het klinkt goed allemaal hoor. En fijn dat Lou ook lekker aan de slag is.
    groetjes en tot het volgende bericht.

groetjes,
    Han en Mieke